کمبود وقف‌های قرآنی در تویسرکان
کد خبر: 3762748
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

کمبود وقف‌های قرآنی در تویسرکان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه پرداختن به برنامه‌های قرآنی از دغدغه‌های جدی ماست، گفت: متأسفانه وقف‌های قرآنی کمترین فراوانی را در نیات واقفان تشکیل می‌دهد و از این‌رو یکی از نیازهای اساسی وجود وقف‌های جدید با نیات قرآنی است.

کمبود وقف‌های قرآنی در تویسرکان

به گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا نوروزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی را واقفان باید پیگیر باشند تا بتوانیم برنامه‌های قرآنی در شان و جایگاه قرآن برگزار کنیم.
وی از ثبت 12 موقوفه در سال جاری در شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: موقوفات این شهرستان در حوزه‌های عمران و آبادانی مساجد، حسینیه‌ها و روضه‌خوانی اباعبدالله(ع) و امور مذهبی است.
وی یادآور شد: با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده، موقوفات جدید بهتر است در حوزه امور درمانی، امور قرآنی، برگزاری جشن‌های ائمه اطهار، ترویج فرهنگ زیارت، ازدواج جوانان ، اشتغال و کمک هزینه های معیشتی انجام بگیرد.
وی تاکید کرد: همه موقوفات خوب هستند اما موقوفات منفعتی که در راستای کمک به معیشت مردم‌اند در شهرستان تویسرکان مورد نیاز است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع 112 موقوفه در شهرستان تویسرکان وجود دارد، افزود: خوشبختانه وضعیت وقف در سا‌ل‌های اخیر رو به رشد بوده و رویکرد مردم به این امر خداپسندانه بهتر شده است.
نوروزی خاطرنشان کرد: درگیر کردن خود مردم در اجرای امینانه برنامه ها بازتاب خوبی در رشد شمار موقوفات داشته است.
وی در پایان گفت: قرار دادن مردم در کنار مسئولین اوقاف برای اجرای امینانه نیات واقفین، در گسترش فرهنگ وقف تاثیر به سزایی داشته است.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha