هدف غایی گفتمان وحدت اسلامی رسیدن به اتحاد و یکی شدن است
کد خبر: 3763142
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

هدف غایی گفتمان وحدت اسلامی رسیدن به اتحاد و یکی شدن است

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در وحدت هدف ما شیعه شدن اهل سنت و یا سنی شدن تشیع نیست بلکه هدف ما اتحاد و یکی شدن است، گفت: هدف غایی گفتمان وحدت اسلامی رسیدن به اتحاد و یکی شدن مسلمانان با تکیه بر اشتراکات است.

هدف غایی گفتمان وحدت اسلامی رسیدن به اتحاد و یکی شدن است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام شایسته دستجردی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره «قرآن محور یه‌کیه‌تی» که امروز، 21 آبان ماه در مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شهید نواب صفوی یکی از مسلمانان صاحب نام در زمینه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بود و تلاش زیادی در این زمینه انجام دادند.
وی افزود: در بحث وحدت هدف ما رسیدن به اتحاد و همدلی است چراکه اختلافات تشیع و تسنن فقط در جزئیات دین است اما در اصل دین مشترکاتی داریم که باید روی آن‌ها تکیه کرد.
معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: ما مسلمانان باید پیرو کلمه «لا اله الا الله»بوده و همه مسلمانان شیعه و سنی دور این کلمه وحدت آفرین تجمع کرده و به اتحاد برسیم.
وی با اشاره به اینکه در وحدت هدف ما شیعه شدن اهل سنت و یا سنی شدن تشیع نیست بلکه هدف ما اتحاد و یکی شدن است، بیان کرد: هدف غایی گفتمان وحدت اسلامی رسیدن به اتحاد و یکی شدن مسلمانان با تکیه برا اشتراکات است.
حجت‌الاسلام شایسته دستجردی، بیان کرد: قرآن و عترت و سنت رسول گرامی اسلام موضوعات و اشتراکاتی است که پیامبراسلام
(ص) آن را بین مسلمانان به امانت گذاشته است.
وی با تاکید بر اینکه قرآن کلام وحی بوده و هیچگونه تحریفی در آن نیست، اعلام کرد: سایه رحمت قرآن باید بر زندگی تمام مسلمانان حکمفرما باشد.
معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه ددر استان کردستان اعلام کرد: دشمن خود متحد بوده و به دامن زدن به اختلافات جزئی مسلمانان سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان دارد.
وی به توطئه جدید دشمن در فضای مجازی اشاره و اعلام کرد: دشمن امسال در فضای مجازی با پخش پیام‌هایی بیان می‌کند که ربیع الاول تسلیت دارد نه تبریک چراکه در این ماه پیامبر اسلام را نیز از دست داده‌ایم اما باید بدانیم که هر چیزی زمانی و مکانی دارد.
حجت‌الاسلام شایسته دستجردی افزود: شیعه انگلیسی و وهابیون عربستانی با ایجاد بدعت‌هایی در دین به دنبال آن هستند که شور و نشاط را از دین اسلام بگیرند و با این کار جوانان را دین‌زده کنند.
وی در پایان یادآور شد: در مبحث شیعه و سنی موضوع دو نفر است اما تفکر در اصل یکی است و ما باید در هفته وحدت با تأکید برظلم ستیزی که در یمن، سوریه و افغانستان شاهد آن هستیم، باید با هم متحد شویم.
انتهای پیام

captcha