شرکت ۴۶۴ نفر قاری و حافظ قرآن کردستانی در سومین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی»
کد خبر: 3763153
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

شرکت ۴۶۴ نفر قاری و حافظ قرآن کردستانی در سومین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی»

گروه فعالیت‌های قرآنی - دبیر شورای توسعه قرآنی استان کردستان تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره قرآنی را ۴۶۴ نفر عنوان کرد و گفت: داوران این جشنواره ۱۲ نفر بوده که چهار نفر داوران کشوری و هشت نفر داوران استانی هستند.

شرکت 464 نفر قاری و حافظ قرآن کردستانی در سومین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی»

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، دبیر شورای توسعه قرآنی استان کردستان در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره «قرآن محور یه‌کیه‌تی» که امروز، 21 آبان ماه در مجتمع فرهنگی – هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه قرآن برنامه متنوع زیادی را برگزار کرده که بسیار مورد استقبال جامعه قرآنی استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت افزود: در این آزمون هزار و 200 نفر از علاقمندان به فعالیت‌های قرآنی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 56 نفر در سطح ملی موفق شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری سومین جشنواره « قرآن محور یه کیه تی» از 19 آبان ماه در استان خبر داد و بیان کرد: امروز بخش مسابقه این جشنواره آغاز به کار کرده است.
وی تعداد شرکت کنندگان این جشنواره قرآنی را 464 نفر عنوان کردو افزود: داوران این جشنواره 12 نفر بوده که چهار نفر داوران کشوری و هشت نفر داوران استانی هستند.
دبیر شواری توسعه قرآنی استان کردستان با اشاره به برگزاری هفت محفل جزء‌خوانی به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی این جشنواره اعلام کرد: محافل جزء خوانی سومین جشنواره «قرآن محور یه کیتی» با حضور قاری برجسته کشوری احمدی وفا و جمعی از اساتید قرآنی استان برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه المصور آثار هنرمندان کردستانی در زمینه قرآن بیان کرد: نمایشگاه المصور هنرمندان استان کردستان با عنوان «جلوه‌های آثار قرآن و سنت در آثار هنرمندان کردستان» در حاشیه جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برپامی شود.
وی عنوان کرد: در طول سال جاری تا کنون 57 محفل جزء خوانی در استان کردستان برپا شده است که هفت محفل آن با همکاری مؤسسه قرآنی تقریب مذاهب اسلامی برپا می‌شود.
قلعه شاخانی با اشاره به اجرای طرح زیتون در استان ادامه داد: 52 کلاس قرآنی 1452 که شامل حفظ جزء 30 قرآن بوده در حال برگزاری است و چنان برنامه ریزی شده که در سال 1404 به حیات طیبه برسیم و رسیدن به این جایگاه به معنای امت واحده شدن است.
وی تأکید کرد: همگان باید برای رسیدن به حیات طیبه باید با گام های بزرگی حرکت کنیم چراکه این امر موجب توسعه هرچه بیشتر دین اسلام در سطح جهان خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان از برگزاری محافل جحزء خوانی دیگر با حضور قرای کشوری و استانی در هفته وحدت در شهرستان های استان خبر داد.
انتهای پیام

captcha