پرداختن به وصیت‌نامه شهدا؛ راهی برای نزدیکی به سبک زندگی آن‌ها
کد خبر: 3763156
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

پرداختن به وصیت‌نامه شهدا؛ راهی برای نزدیکی به سبک زندگی آن‌ها

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به اینکه پرداختن به وصیت‌نامه شهدا و سرلوحه قرار دادن آن امری برای نزدیکی بیشتر به شهدا و سبک شهداست، گفت:‌ علاوه بر خود شهدا باید از نقش ارزنده مادران و همسران شهدا نیز یاد کرد که با ازخودگذشتگی عزیزان خود را به جبهه‌های حق علیه باطل فرستادند و در نبود آن‌ها درس زندگی با خدا را به فرزندان خود یاد دادند.

نقش ارزنده مادران و همسران شهدا در دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین تجلیل از نویسندگان و فعالان نشر کتاب استان قزوین در عرصه «دفاع مقدس» شب گذشته، 20 آبان‌ماه در سالن اجتماعات نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد.
رؤیا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این مراسم که به همت کمیته تألیف و نشر کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین و با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این محفل برای ادای دین نسبت به شهدا برگزار شد که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اینکه شهادت والاترین شکل ایثار است که خداوند به گلچین‌شدگان بشریت نصیب می‌کند، تصریح کرد: تمام کسانی که برای دفاع از این کشور و میهن تلاش ‌می‌کنند ارزشمند هستند لذا شهدا در این میان دارای ارزشی دوچندان هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ابراز کرد: برگزاری محافل کتاب‌خوانی، برپایی فعالیت‌های مختلف در حوزه شهدا و ایثار آن‌ها ازجمله فعالیت‌هایی است که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهدا و پاسداشت مقام شامخ شهدا توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان انجام‌شده است.
وی ادامه داد: برای زنده نگه‌داشتن و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت باید همه تلاش کنیم چرا این امر وظیفه همه ماست.
این مسئول با تأکید بر اینکه ایجاد فضای انسان‌ساز مؤثر به‌ویژه برای نسل جوان امری لازم است، خاطرنشان کرد: پرداختن به وصیت‌نامه شهدا و سرلوحه قرار دادن آن امری برای نزدیکی بیشتر به شهدا و سبک شهداست.
وی تأکید کرد: کمترین کار ما برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزاری محافلی نظیر همین کنگره شهداست که خوشبختانه در چند روز اخیر در استان قزوین نیز شاهد برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان هستیم.
اسماعیلی با اشاره به انتشار کتب با محوریت دفاع مقدس یادآور شد: از کسانی که در این حوزه تلاش و برای جمع‌آوری آثار شهدا همت کرده و قدم‌های مؤثر در این وادی داشته‌اند باید تقدیر شود.
وی ادامه داد: علاوه بر خود شهدا باید از نقش ارزنده مادران و همسران شهدا نیز یاد کرد که با ازخودگذشتگی عزیزان خود را به جبهه‌های حق علیه باطل فرستادند و در نبود آن‌ها درس زندگی با خدا را به فرزندان خود یاد دادند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش خود را برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا بیشتر کرد چراکه آن‌ها به‌مانند ستاره‌هایی درخشان هستند که راه را برای همه ما روشن کرده‌اند.
به گزارش ایکنا، تجلیل از نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان قزوین پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha