برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در زندان مرکزی سنندج
کد خبر: 3763383
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در زندان مرکزی سنندج

گروه فعالیت‌های قرآنی- محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی، مدیرکل قرآنی مجمع‌جهانی تقریب مذاهب اسلامی، قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم، مددجویان زندان مرکزی سنندج و جمعی از مسئولین اداره کل زندانهای کردستان امروز، 21 آبان ماه در زندان مرکزی سنندج برگزار شد.

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در زندان مرکزی سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی، مدیرکل قرآنی مجمع‌جهانی تقریب مذاهب اسلامی، قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم، مددجویان زندان مرکزی سنندج و جمعی از مسئولین اداره کل زندانهای کردستان امروز، 21 آبان ماه در زندان مرکزی سنندج برگزار شد.
حمیدرضا جهانگیری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای کردستان در ابتدای این محفل قرآنی از برگزاری مستمر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در زندان‌های استان خبر داد.
وی افزود: در سال گذشته هفت هزار نفر از زندانیان استان در کلاس‌های مختلف آموزش قرآن کریم شرکت کرده و موفق به اخذ گواهینامه در رشته‌های مختلف قرآنی از جمله حفظ، تفسیر، تجوید و … شدند.
جهانگیری فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها را ابزاری بسیار مؤثر برای بازاجتماعی کردن زندانیان دانست و عنوان کرد: یکی از بهترین راهکارها در کمک به بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه، استفاده از کلام الهی در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها است که خوشبختانه این مهم در راکز اصلاحی و تربیتی استان به عنوان یک اصل همواره مورد توجه قرار گرفته است.
وی ویژه برنامه قرآنی «صبح روشن» را یکی از برنامه های قرآنی مهم در زندانهای کشور و از جمله کردستان قلمداد کرد و گفت: در این ویژه برنامه قرآنی که همه روزه راس ساعت ۳۰/۸ صبح شروع و تا ساعت ۹ ادامه می یابد، یک صفحه از قرآن کریم تلاوت و در ادامه تفسیر آن نیز برای مددجویان ارائه می شود.
معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در زندان‌های کردستان صرفا محدود به زندانیان نیست، اعلام کرد: در زندان‌های کردستان آموزش‌ها و برنامه‌های قرآنی بین پرسنل کادر و وظیفه نیز همچون زندانیان برگزار می‌شود و از این آموزش ها در مسیر خدمت هرچه بهتر و بیشتر به زندانیان و خانواده‌های آنان استفاده می‌شود.
کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان فعالیت‌های قرآنی در زندان مرکزی سنندج را وصف ناپذیر دانست و گفت:‌ زندان مرکزی سنندج یکی از مراکز مهم و موفق در سطح استان در امر آموزش مفاهیم قرآنی می باشد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص وحدت میان مسلمانان یادآور شد: عزت و اقتدار مسلمانان با تمسک آنان به قرآن و راه و روش پیامبر رحمت(ص)، حاصل می‌شود.
یادآور می‌شود؛ در این محفل معنوی آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان برجسته قرائت و به این ترتیب شمیم عطر قرآن، فضای زندان مرکزی سنندج را معطر کرد.
انتهای پیام

captcha