موزه «وقف» در امامزاده عبدالله(ع) همدان افتتاح شد
کد خبر: 3764160
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

موزه «وقف» در امامزاده عبدالله(ع) همدان افتتاح شد

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد: همزمان با چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان و هفته وقف، موزه اشیاء وقفی در طبقه زیرین امامزاده عبدالله(ع) افتتاح شد.

موزه وقف در امامزاده عبدالله(ع) همدان افتتاح شد

به گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام محمد کاروند  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان امشب در آئین افتتاحیه موزه با بیان اینکه در دهه وقف بیش از 10 مرکز فرهنگی، آموزشی و فرهنگی در استان افتتاح شده است، گفت: همزمان با چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان و هفته وقف، موزه اشیاء وقفی در طبقه زیرین امامزاده عبدالله(ع) افتتاح شد.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه در این موزه نزدیک به 450 شی ارزشمند، طبقه بندی شده و نگهداری می شود، افزود: اشیاء بسیار ارزشمند قدیمی، همچون کتاب های 700 ساله در برخی از بقاع متبرکه استان به صورت پراکنده وجود دارد که با راه اندازی موزه اوقاف، این اشیاء به صورت متمرکز برای نمایش عمومی در یک مکان ارائه می شود

وی با بیان اینکه این موزه شامل اشیاء وقفی، اهدایی، نذری و کشفی است، ادامه داد: بخش تربت‌خانه که نزدیکترین بخش به مضجع شریف امامزاده عبدالله(ع) است برای ایجاد ارتباط بیشتر مردم با این امامزاده واجب التعظیم و بخش موزه با هدف به نمایش گذاشتن آثار تاریخی مربوط به بقاع متبرکه استان، اشیاء مربوط به موقوفات ساخته‌شده‌اند.

کروند با بیان اینکه مجموعه تربت خانه سال گذشته افتتاح شده است، عنوان کرد: بخش ویژه حسینیه و سالن اجتماعات نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فعلا به علت کمبود اعتبار روند ساخت آن متوقف‌شده است و نیاز به حمایت مالی دارد.

وی یادآور شد: مجموعه فرهنگی و قرآنی با مساحت 400 مترمربع شامل هفت کلاس آموزشی با ظرفیت 210 نفر، آموزش مجازی قرآن کریم با آموزش به یک هزار قرآن آموز و اتاق مدیریت فرهنگی با هزینه ای افزون بر 320 میلیون تومان دو سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

captcha