آغاز کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ای با موضوع فلسطین در استانبول
کد خبر: 3764714
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

آغاز کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ای با موضوع فلسطین در استانبول

گروه بین‌الملل ـ سومین کنفرانس مجمع بین‌المللی رسانه و ارتباطات فلسطین از امروز با مشارکت فعالان رسانه‌ای از 62 کشور جهان در شهر «استانبول» ترکیه آغاز شد.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره مسئله فلسطین در استانبول

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین «صفا»؛ در این کنفرانس که با شعار «فلسطین جهان را مخاطب قرار می‌دهد» برگزار می‌شود، فعالان و شخصیت‌های رسانه‌ای، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، هنرمندان و اندیشمندان 62 کشور جهان حضور دارند و به مدت دو روز درباره خدمت به مسئله فلسطین در سطح رسانه‌های عربی و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.
 
هشام قاسم، رئیس مجمع بین‌المللی رسانه و ارتباطات فلسطین، در جریان سخنرانی خود گفت: این کنفرانس فرصتی برای دیدار اصحاب رسانه با یکدیگر در تخصص‌های مختلف و تبادل تجربیات و تقویت ارتباطات به منظور خدمت به فلسطین در  سطح رسانه‌های عربی و بین‌المللی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: برگزاری این کنفرانس برای سومین بار با حضور فعالان رسانه‌ای عرب و جهان نشان می‌دهد که مسئله فلسطین همچنان مهم‌ترین مسئله امت اسلامی است.
  
هشام قاسم تصریح کرد: هدف ما از برپایی این کنفرانس که به دو زبان عربی و انگلیسی در حال برگزاری است، ارائه بهترین راه‌کارهای رسانه‌ای برای معرفی مسئله فلسطین به دنیا، ایجاد زمینه‌ای برای برقراری ارتباط مؤثر بین اصحاب و فعالان رسانه در سراسر جهان و توسعه عملکرد رسانه‌ای درباره مسئله فلسطین از طریق میزبانی از کارشناسان و تبادل نظر در کارگاه‌ها و سمینارها است.
 
در این کنفرانس که به مدت دو روز ادامه دارد، شرکت‌کنندگان در 4 سمینار اصلی، 6 کارگاه عملی و 6 دوره آموزشی در مورد مسئله فلسطین به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.
 
در روز نخست این کنفرانس، دو سمینار با موضوع «فلسطین در رسانه بین‌المللی» با مشارکت بن وایت، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی، جونتان ستیل، نویسنده انگلیسی در روزنامه گاردین و شفیق الغبرا، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی از فلسطین و «توسعه گفتمان رسانه‌ای بین‌المللی درباره فلسطین» با مشارکت بیزارو غزالی، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران مسلمان اندونزی، متین موتان‌ اوغلو، سردبیر خبرگزاری ‌آناتولی و فرید ابوظهیر، استاد دانشگاه النجاح فلسطین در حال برگزاری است.
 
علاوه بر برگزاری دو سمینار در روز اول، سه کارگاه با عنوان‌های «توسعه گفتمان رسانه‌ای بین‌المللی درباره فلسطین»، «راهبرد‌های مقابله با گفتمان نژادپرستی اسرائیل» و «مقابله با عادی سازی روابط در رسانه‌ای عربی» برگزار می‌شود.
 
فعالیت‌های روز دوم نیز شامل دو سمینار شامل «گفتمان جهانی روایت فلسطینی» و «آینده فلسطین در رسانه‌های بین‌المللی» با مشارکت فعالان رسانه‌ای و متفکرانی از فلسطین و کشورهای خارجی است. در روز دوم همچنین، سه کارگاه با عنوان‌های «فیلم‌هایی درباره فلسطین به سمت جهانی‌شدن»، «مقابله با عادی‌سازی روابط در رسان‌های عربی» و «داستان‌های انسان‌دوستانه فلسطینی در شرایط جنگی» برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است؛ نخستین دوره این کنفرانس در سال 2014 میلادی در استانبول و با مشارکت 450 فعال رسانه‌ای، نویسنده، روزنامه‌نگار، هنرمند و مدیران مؤسسه‌های رسانه‌ای از 30 کشور جهان برگزار شد و دومین دوره این کنفرانس نیز در سال 2016 در استانبول و تحت عنوان «فلسطین در رسانه‌ها... فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار شد.
انتهای پیام
captcha