آرمان‌های امام زمان(عج) و وظایف منتظران
کد خبر: 3764752
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

آرمان‌های امام زمان(عج) و وظایف منتظران

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تشریح آرمان‌ها امام زمان(عج) و وظایف منتظران ظهور، اظهارکرد: آرمان‌ امام زمان(عج) جهانی کردم اسلام و حاکم کردن مستضعفین و بندگان صالح است.

آرمان‌های امام زمان(عج) و وظایف منتظران

به گزارش ایکنا از لرستان آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، عصر شنبه، ۲۶ آبان در جشن بیعت با امام عصر(عج)، که به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: در سال‌های گذشته در روز آغاز ولایت امام زمان(عج) جشنی درخور شایسته آن حضرت برگزار نمی‌شد لذا امسال این حرکت فرهنگی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به این‌که نهم ربیع‌الاول روز بیعت با امام زمان(عج) نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این راستا دو سوال مطرح می‌شود که چرا می‌خواهیم با امام زمان(عج) بیعت کنیم و بعد از بیعت وظیفه ما چیست.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که بیعت از دعای عهد گرفته شده و امام صادق(ع) بنیانگذار بیعت با امام زمان است، افزود: در بیانی از آن حضرت آمده است هر کس دعای عهد را چهل صبح بخواند جز یاران امام زمان(عج) است.

بیعت اعلام آمادگی برای اطاعت از امام زمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این‌که بیعت برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های امام زمان(عج) است، اضافه کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران همان آرمان‌های امام زمان(عج) است چون انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

امام جمعه خرم‌آباد با تشریح آرمان‌ها و اهداف امام زمان(عج)، تصریح کرد: پنج چیز به عنوان آرمان‌‌های امام زمان(عج) است و اولین آرمان آن حضرت حاکمیت اسلام بر روی کره زمین است کمااینکه امام زمان(عج) به‌دنبال حاکم کردن یکتاپرستی است.

این مفسر قرآن کریم هدف و آرمان امام زمان(عج) را جهانی کردن اسلام دانست و با ذکر این مطلب که برپایی عدالت به تمام معنا و در تمام عرصه‌ها آرمان دیگر امام زمان(عج) است، گفت: امام زمان(عج) با تبعیض و فساد و ظلم مبارزه می‌کند لذا ما برای رسیدن جامعه جهانی امام زمان(عج) تلاش کنیم.

وی عزت بخشی به اسلام و مسلمین و ذلت بخشی به کفار را از دیگر آرمان‌های امام زمان(عج) برشمرد و گفت: در سایه انقلاب اسلامی و خون شهیدان امروز ایران در اوج عزت و بزرگی است و مردم ما وفادار به امام زمان(عج) و نائب آن حضرت هستند.

آیت‌الله میرعمادی آرمان دیگر امام زمان(عج) را برقراری امنیت و عدالت در جهان دانست و با ذکر این مطلب که به برکت انقلاب ایران در امنیت کامل است، اضافه کرد: آرمان دیگر امام زمان(عج) حاکمیت مستضعفین و بندگان صالح بر روی کره زمین است این در حالی است که در دوران ظهور شایسته سالاری حاکم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان به تشریح وظایف منتظران ظهور در قبال امام زمان(عج) پرداخت و گفت: نخستین وظیفه ما معرفت امام زمان(عج) و ارتباط با آن حضرت است.

امام جمعه خرم‌آباد وظیفه دوم را بصیرت اعطایی دانست و گفت: ما امروز گرفتار افراد بی‌بصیرتی هستیم در حالی که ما باید حق را از باطل تشخیص دهیم.

این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که عده‌ای به دنبال این هستند که اصل انقلاب و ارزش‌های اسلامی به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: یاران امام زمان(عج) با بصیرت هستند.

وی تبعیت و اطاعت را وظیفه دیگر منتظران دانست و گفت: بدون پایبندی به امام زمان(عج) نمی‌توان به آرمان‌‌های آن حضرت دست پیدا کرد.

آیت‌الله میرعمادی وظیفه چهارم منتظران ظهور را صبر و مقاومت دانست و گفت: مقاومت پیروزی را به ارمغان می‌آورد و موجب سربلندی و سعادت است در روایت آمده است که دل‌های یاران امام زمان مانند پاره آهن مقاوم است و هیچ شک و تردیدی ندارند.

انتهای پیام

captcha