توسعه فرهنگ کتابخوانی، مسیر جدی مبارزه با شبهات و مفسدان است
کد خبر: 3765049
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

توسعه فرهنگ کتابخوانی، مسیر جدی مبارزه با شبهات و مفسدان است

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و قدردانی از کتابداران و پاسداران عرصه کتاب گفت: انتقال مباحث دینی و اعتقادی از طریق کتاب و کتابخوانی میسر می‌شود، توسعه این فرهنگ مسیر جدی مبارره با شبهات، شیادها و مفسدان است.

توسعه فرهنگ کتابخوانی، مسیر جدی مبارزه با شبهات و مفسدان است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز، ۲۷ آبان‌ماه در همایش تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی که در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و قدردانی از کتابداران و پاسداران عرصه کتاب گفت: انتقال مباحث دینی و اعتقادی از طریق کتاب و کتابخوانی میسر می‌شود، توسعه این فرهنگ مسیر جدی مبارره با شبهات، شیادها و مفسدان است.
وی تصریح کرد: جبهه بزرگ فرهنگی، هویتی، شرافت و کرامت با مطالعه کتب موثر محقق می‌شود و وظیفه‌شناسی از جمله مواردی است که با مفاهیم کتاب‌های این حوزه منتقل می‌شود. همه برای رشد و رسیدن به ابعاد متعالی زندگی نیازمند مطالعه کتب مفید هستند که باید همه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.
وی بیان کرد: مسأله کتاب و کتاب‌خوانی ریشه در نظام خلقت، ذات اقدس احدیت، پیامبران، کتاب‌های الهی و ریشه در فطرت پاک انسان‌ها دارد و قرآن مجید در چندین جای مختلف به خواندن و آموختن اشاره کرده است. سوره مبارکه علق که با کلمه اقرا آغاز می‌شود مفهوم خواندن را در اذهان تداعی می‌کند و پیامبر(ص) با ارزش‌ترین کتاب را برای بشریت به ارمغان آوردند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه اگر نویسندگان تمام سخنان و رهنمودهای پیامبر را می‌نگاشتند امروز صدها جلد کتاب در اختیار داشتیم، اظهار کرد: نویسندگانی همچون زمخشری از علمای اهل سنت کتاب‌های با ارزشی در مورد آثار مولا علی(ع) نوشته‌اند و به برکت همین‌گونه آثار، سخنان این امام همام ماندگار شد و شاهد هستیم که اسناد نهج‌البلاغه به ۳۰ جلد می‌رسد. اسلام از روز اول به آموختن و خواندن اهمیت داده است و قرآن، مادر همه علوم، معارف، کتب و وحی الهی است.
امام جمعه اراک در ادامه به هفته وحدت اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی در راستای احیای کتاب و کتابخوانی، تالیف محققان، پژوهشگران خدمات بسیار ارزشمندی ارائه داده است، همه وظیفه دارند در بروز و شکوفایی استعداد نویسندگان حاذق و انقلابی همت کنند. انقلاب فرهنگی ایران در تمام جهان بشری تحول‌آفرین بود و امروز شاهد رشد ایران در سطح بین‌المللی هستیم.
وی بر لزوم استعداد‌یابی بین هنرمندان و نویسندگان تأکید کرد: ما برای پیشرفت در همه حوزه‌ها نیازمند اهل تفکر و اندیشه هستیم، استعداد در همه زمینه‌ها وجود دارد فقط باید شناسایی شده و تربیت کرد.
وی گفت: شیوه‌های مختلف کتابت باید مورد توجه باشد و متصور بودن کتابت آثار هنری منطبق با آموزه‌های دینی بسیار مهم است که باید همت کرد و چرخ با عظمت کتاب و کتابخوانی و تألیف را بیش از گذشته پیش برد. در جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها موفق بودیم اما با آرزوها فاصله داریم که باید خیز جدی برداشت.
نماینده ولی فقیه در استان خانواده‌ها را به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشویق کرد و افزود: تربیت فرزندان اولویت دارد و باید سعی کرد قلم در جهت اخلاق اسلامی و آزادگی باشد.
انتهای پیام

captcha