ارائه خدمت ۷۰۰ نفر از خادمین حسینی و رضوی در اربعین و دهه پایانی صفر
کد خبر: 3765144
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد:

ارائه خدمت ۷۰۰ نفر از خادمین حسینی و رضوی در اربعین و دهه پایانی صفر

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در دهه پایانی صفر حدود ۶۵ ایستگاه صلواتی مرتبط با اوقاف در مشهد و محورهای منتهی به مشهد برپا شد، اظهار کرد: تعداد خادمین رضوی و حسینی حدود ۷۰۰ نفر بود که از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر در موکب‌هایی که به نام امام رضا(ع) در کربلا دایر شده بود، به ارائه خدمت پرداختند.

ارائه خدمت ۷۰۰ نفر از خادمین حسینی و رضوی در اربعین و دهه پایانی صفربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام جمال ایزدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمین حسینی و رضوی «شکرانه» که در مهدیه امام خامنه ای برگزار شده بود، اظهار کرد: انجام کار خیر توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود و کسی که چنین توفیقی داشته، حتما قابلیت و ظرفیت توفیق را داشته و مقدماتی برای دریافت این توفیق در خود ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه شاخص های کار خیر در آیات و روایات بسیار زیاد است، ادامه داد: در قرآن کریم آمده که در انجام کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرید اما این سبقت به معنای عجله نیست.

ایزدی با اشاره به اینکه در روایات بسیاری از اهل بیت(ع) آمده است که کار خیر را به تاخیر نیندازید، اظهار کرد: در روایاتی از معصومین(ع) وارد شده که در کار خیر هر چقدر سختی بیشتری وجود داشته باشد، ارزش آن بالاتر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به آیه هفتم از سوره ابراهیم، گفت: اگر شما قدردان توفیقات نصیب شده باشید، خداوند ظرفیت وجودی شما را افزایش داده و سپس نعمت بر شما افزون می شود؛ این معنای دقیق و کامل آیه فوق است.

وی با تاکید بر اینکه در دهه پایانی صفر حدود ۶۵ ایستگاه صلواتی مرتبط با اوقاف در مشهد و محورهای منتهی به مشهد برپا شد، اظهار کرد: تعداد خادمین رضوی و حسینی حدود ۷۰۰ نفر بود که از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر در موکب هایی که به نام امام رضا(ع) در کربلا دایر شده بود، به ارائه خدمت پرداختند.

ایزدی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر در ۶۵ ایستگاه صلواتی در دهه پایانی صفر در استان خراسان رضوی به زائران ارائه خدمت کردند، عنوان کرد: ۲۳۰ نفر از مبلغان نیز در ایستگاه های کربلا در اربعین به زائران حسینی خدمات گوناگونی از جمله خدمات فرهنگی، اسکان، تغذیه و... ارائه دادند.

انتهای پیام

captcha