برگزاری یادواره شهدای ناجای گیلان با محوریت شهید «حسن پاینده»
کد خبر: 3765390
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد:

برگزاری یادواره شهدای ناجای گیلان با محوریت شهید «حسن پاینده»

گروه اجتماعی - سردار اسحاقی با بیان اینکه شهید پاینده به‌عنوان شهید شاخص بین شهدای نیروی انتظامی استان گیلان معرفی می‌شود، اظهار کرد: تا پایان پاییز یادواره ۴۴۵ شهید ناجای استان گیلان با محوریت شهید پاینده را برگزار خواهیم کرد.

برگزاری یادواره شهدای ناجای گیلان با محوریت شهید «حسن پاینده»

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان امروز، 28 آبان ماه در دیدار با خانواده شهید «حسن پاینده»، یکی از شهدای ناجای شهرستان رشت، از این شهید بزرگوار به‌عنوان شهید راه نظم، امنیت، آسایش و آرامش مردم یاد کرد و گفت: امثال شهید پاینده ها بارها و بارها در معرض خطر و تهدید قرار گرفته اند و سرانجام به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید پاینده به عنوان شهید شاخص در بین شهدای نیروی انتظامی استان گیلان معرفی می شود، اظهار کرد: تا پایان پاییز یادواره 445 شهید ناجای استان گیلان با محوریت شهید پاینده را برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، با اشاره به ویژگی های رفتاری، اخلاقی و اعتقادی شهید پاینده، یادآور شد: همه شهدا در پیشگاه خداوند ارزشمند هستند، اما بعضی از شهدا ویژگی های منحصر به فردی دارند و نوع شهادتشان خاص است. شهید پاینده بنا به تعهد و پایبندی که نسبت به باورها و اعتقاداتش داشت، در آن پاسی از شب در مواجهه با اراذل و اوباش بی تفاوت نبود و لذا فیض شهادت نصیبش شد.

سردار اسحاقی، بعد معنوی را یکی دیگر از ویژگی های شهید پاینده دانست و عنوان کرد: قبل از شهادت با ایشان محشور نبودیم، اما اکنون شاهد هستیم که ویژگی های فردی و سازمانی شهید پاینده ایشان را برجسته کرده است.

وی با بیان اینکه پرورش دینی و ارادت به آل الله در خانواده شهید پاینده موج می زند، خاطرنشان کرد: در عصری که همه به دنبال وادادگی اخلاقی و اعتقادی هستند، شهید پاینده نسبت به ارزش های اسلامی و انقلابی پایبندی داشت لذا از مجموعه های فرهنگی ناجا و بنیاد شهید می خواهیم به معرفی این شهدا بپردازند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، از امثال شهید پاینده ها به عنوان ناجیان جامعه یاد کرد و گفت: امروز در حوزه مسائل فرهنگی با چالش مواجه هستیم لذا باید از ظرفیت شهادت شهید پاینده بهره بگیریم، زیرا ایشان جانش را برای جامعه و نجات فضای فرهنگی ما داد، در حالی که 40 سال بیشتر نداشت.

سردار اسحاقی، خدمتگزاری به مردم را مایه افتخار دانست و اظهار کرد: شهدا شمع هایی هستند که پرتوافشانی می کنند تا مسیر را برای ما روشن سازند لذا در تلاشیم امثال شهید پاینده ها را از هم اکنون شناسایی کنیم و از ظرفیت های وجودی آنان در زمان حیاتشان بهره بگیریم.

وی از تصویب طرح «شهید پاینده» در شورای تامین استان خبر داد و خاطرنشان کرد: آرمان شهید پاینده مواجهه با نا به سامانی اجتماعی بود و لذا در این طرح جنبه های کنترلی و تربیتی را دنبال می کنیم. برای قاتل شهید پاینده قرار مجرمیت برابر با عدل اسلامی  صادر شده تا به جزای عملش برسد.

به گزارش ایکنا، شهید حسن پاینده در هنگام گشت زنی در نزدیکی بوستان دانشجوی رشت با عده‌ای از اراذل‌ و اوباش درگیر شد و در اثر ضربات چاقو به شهادت رسید.

انتهای پیام

captcha