«میراث» سردبیر ایکنا بر پله سوم جایزه ادبی «یوسف» ایستاد
کد خبر: 3765665
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

«میراث» سردبیر ایکنا بر پله سوم جایزه ادبی «یوسف» ایستاد

گروه فرهنگی ـ‌ هشتمین دوره جایزه ادبی «یوسف» استان قزوین شب گذشته، ۲۸ آ‌بان ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و سردبیر ایکنای قزوین توانست عنوان سومی این جشنواره را از آن خود کند.

«میراث» سردبیر ایکنا بر پله سوم جایزه ادبی «یوسف» ایستاد

به گزارش ایکنا از قزوین، ‌به‌مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد آیین اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی «یوسف» استان قزوین شب گذشته، 28 آبان‌ماه در سالن حافظ حوزه هنری با حضور مسئولان و نویسندگان استان قزوین برگزار شد.
در این مراسم ‌مهدی طاهرخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه باید آثار شهدا باید بدون تحریف جمع‌آوری و به نسل جدید معرفی شود، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم تا سالانه 30 جلد کتاب با محوریت دفاع مقدس به چاپ برسانیم.
طاهرخانی اعلام کرد: ۱۲۱ اثر از ۴۰ نویسنده استان قزوین به دبیرخانه این جشنواره رسید که با انتخاب هیئت‌داوران 15 نفر به‌عنوان برگزیدگان هشتمین دوره جایزه ادبی «یوسف» استان قزوین انتخاب شدند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره اینکه جایزه ادبی «یوسف» از قدیمی‌ترین جایزه‌های ادبی کشور است، به استقبال نویسندگان از این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته، ۳۰ نویسنده از استان قزوین به جشنواره یوسف آثار ادبی ارسال کرده بودند که این تعداد در سال‌جاری به 40 نفر افزایش یافت.
طاهرخانی ابراز کرد: زیرساخت‌های موزه دفاع مقدس آماده‌شده و ساخت این موزه پیشرفت‌های خوبی دارد و به‌زودی عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید.
وی آزادسازی سوسنگرد را از مهم‌ترین وقایع جنگ تحمیلی برشمرد و اضافه کرد: در بیست‌وششم آبان‌ماه 59 با شهادت 200 نفر این شهر آزاد شد؛ باید این نکته را متذکر شویم که مقاومت ‌برابر دشمنان، مقاومت و ادامه دادن راه شهیدان از مهمترین خواسته‌های شهداست که همه باید در تحقق این امر تلاش داشته باشیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین یادآور شد: نسل امروز جنگ تحمیلی را درک نکرده و باید با مطالعه تاریخ معاصر و جنگ تحمیلی بداند که چه کسانی برای این خاک از خود گذشتند و چه هدفی را دنبال کردند.

«میراث» سردبیر ایکنا بر پله سوم جایزه ادبی «یوسف» ایستاد
ضرورت پرداختن به بومی‌گرایی ادبی دفاع مقدس
حمیدرضا سبحانی‌نژاد، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس در این مراسم ضمن تأکید بر بومی‌گرایی ادبی دفاع مقدس اظهار کرد: با پرداختن به این مقوله می‌توان شاهد همگرایی فرهنگی به‌دور از بازی‌های سیاسی و پست در استان قزوین بود که تحقق این مهم ارزش والایی دارد.
به گفته سبحانی‌نژاد‌ دفاع مقدس جریان زندگی هشت‌ساله مردم و تاریخ ایران است که پرداختن به آن موجب افزایش هنجارها و مسئولیت‌پذیری اجتماعی می‌شود.
این نویسنده با اشاره به اینکه با آمدن نام شهدا همه سلیقه‌های سیاسی به احترام شهدا با یکدیگر همدل‌تر می‌شوند، اضافه کرد: پرداختن به ادبیات دفاع مقدس در حقیقت توجه کردن به امنیت کشور است و همین موجب وحدت‌آفرینی تکاپوی فرهنگی در جامعه می‌شود.
سبحانی‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه شهدای شاخص قزوین شناسنامه این استان هستند، تأکید کرد: باید این شهدا را به نسل امروز معرفی کرد تا در شرایط تاریخی و اجتماعی حساس بتوانند از موانع عبور کنند.

سردبیر ایکنا در قزوین حائز عنوان سوم جشنواره شد
به گزارش ایکنا، در پایان این جشنواره نفرات برگزیده معرفی شدند که مجید رحمانی و زینت‌السادات موسوی به صورت مشترک دوم و زهرا عبداللهی، سردبیر خبرگزاری ایکنا از قزوین و گیتی باقری نیز به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند و از مرضیه زرآبادی، لیلا روغنگیر قزوینی، زینب جانعلی‌پور و بهناز ذبیحی نیز تقدیر شد، ضمن اینکه هیچ اثری نتوانست عنوان نخست را کسب کند.
همچنین از افرادی که آثار داستانی آن‌ها در کتب منتشرشده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر بود نیز تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha