ارائه بیش از ۷۰۰ کتاب با عناوین دینی در بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد
کد خبر: 3765787
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

ارائه بیش از ۷۰۰ کتاب با عناوین دینی در بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه 2831 عنوان کتاب چاپ اول در نمایشگاه امسال ارائه می شود، گفت: از این تعداد 709 کتاب با موضوعات دینی در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد برای اولین بار چاپ شده که در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

ارائه بیش از 700 کتاب با عناوین دینی در بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر در نشت خبری که ظهر امروز، 29 آبان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با برپایی بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد، پانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال و همزمان با بازگشایی نمایشگاه، دوم آذرماه، ساعت ۱۷.۳۰ در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز استان خراسان رضوی دومین استان بعد از تهران است که بیشترین آثار منتشره را داشته و در واقع همه ساله با ۴۰۰۰ کتاب رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد. این موضوع می‌طلبد فرهنگ کتابخوانی در استان نیز از قوام بیشتری برخوردار باشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در این دوره نیز ۲۸۳۱ عنوان کتاب به دبیرخانه انتخاب کتاب استان رسیده که موضوعات آن در حوزه دین، ادبیات شامل شعر و داستان، کلیات در حوزه علوم اجتماعی و علوم تربیتی، جامعه، کودک و نوجوان، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت، تاریخ و جغرافیاست.

تحفه گر اظهار کرد: بعد از ارزیابی و داوری در مرحله اول، ۱۷۴ کتاب به دوره بعدی راه یافت و پس از دومین داوری نیز از بین ۱۷۴ کتاب ۶ عنوان کتاب به عنوان برگزیده انتخاب شد که از این تعداد ۳ عنوان برگزیده و ۳ عنوان شایسته تقدیر شدند.

وی بیان کرد: ۷۰۹ عنوان کتاب دینی، ۶۴۱ عنوان کتاب ادبی شامل شعر و داستان، ۴۰۳ عنوان در کلیات علوم اجتماعی، ۲۵۰ عنوان در حوزه تربیتی، ۱۰۰ عنوان در بخش هنری، ۷۰ عنوان در حوزه کودک و نوجوان و ۶۲۱ عنوان در حوزه تاریخ و جغرافیا، ۷ عنوان با موضوع اقتصاد مقاومتی و ۳۰ عنوان در حوزه عفاف و حجاب و ایثار و شهادت چاپ شده که در نمایشگاه سال جاری عرضه می‌شود.

تحفه‌گر معیار در خصوص معیار‌های کیفی بودن انتشارات جدید گفت: این معیار بر حسب نظریه پردازی جدید، ابداع نو، تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی، دامنه منابعی که مولف به آن مراجعه کرده و نوآوری در حل یک مشکل عینی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم ۲۰ درصد بن کتاب و ۲۰ درصد از سوی ناشران و در مجموع ۴۰ درصد تخفیف برای خریداران کتاب در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه علاقه‌مندان برای تهیه بن می‌توانند از طریق بانک شهر با ارائه کد ملی می‌توانند بن کتاب را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در سال جاری سعی شد اطلاع رسانی و تبلیغات زودتر از سال‌های گذشته آغاز شود که این اطلاع رسانی از طریق بیلبورد‌ها و تلویزیون‌های شهری و بنر انجام شد.

تحفه گر در تشریح برنامه سالن‌های نمایشگاه افزود: سالن فردوسی مختص کتاب‌های عمومی، عطار مختص کتب دانشگاهی، آموزشی، زبان و هنر و بخش بین الملل اختصاص یافته و سالن بهار ویژه رسانه‌های دیجیتال پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین در سالن ابوسعید غرفه دوستداران کتاب، رسانه‌ها و مطبوعات، سالن مولوی ویژه کودک و نوجوان، سالن C. و B۲ ویژه بانک شهر و توزیع کتاب و بخش ۸ ضلعی نیز مانند سال‌های گذشته برای سرای اهل قلم تدارک دیده شده است.

در بخش دیگری از این نشست سید اسماعیل هاشمی، مسئول فناری اطلاعات رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی، گفت: در بخش فناوری نیز سالن بهار در فضایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع شامل ۳۰ غرفه تدارک دیده شده است که در این بخش موسسات فضای مجازی فعال هستند.

وی اظهار کرد: در این بخش فعالان فضای مجازی و رسانه‌های برتر استان حضور دارند و با توجه به اهمیت فضای وب در حوزه کسب و کار، خانواده و... نیز هر شب یک همایش تخصصی در حوزه سواد رسانه‌ای برگزار خواهد شد. در طول ۷ شب برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب نیز به طور متوسط هر شب از دو تولید جدید در حوزه فناوری و دیجیتال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

captcha