ثبت یک موقوفه قرآنی در سیستان
کد خبر: 3765943
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

ثبت یک موقوفه قرآنی در سیستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زهک گفت: روز گذشته، یک قطعه زمین به مساحت ۸۰ متر مربع برای احداث دارالقرآن در روستای حسین‌آباد زهک وقف شد و زمین موقوفه برای احداث در اختیار خیّران قرار خواهد گرفت.

ثبت یک موقوفه قرآنی در سیستان

حسینعلی شهرکی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زهک، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: روز گذشته، 29 آبان‌ماه یک قطعه زمین به مساحت 80 متر مربع برای احداث دارالقرآن در روستای حسین آباد زهک وقف شد و زمین موقوفه برای احداث در اختیار خیّرین قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: واقف خیر اندیش این موقوفه، حسین گلزاری مقدم است که هدف خود را از انجام این وقف، ایجاد حس امید در مردم و خدمت به قرآن و عترت بیان کرده است.
رئیس اداره اوقاف زهک بیان کرد: یکی از برنامه‌های خوبی که در منطقه سیستان توسط خیرین در حال انجام است، احداث خانه‌های قرآنی و راه اندازی مهدهای قرآنی برای خردسالان است؛ با همین انگیزه، این موقوفه قرآنی نیز برای اجرای نیت و احداث ساختمان با عقد قرارداد به خیران و معتمدان روستا واگذار خواهد شد و اوقاف بر این اقدامات نظارت و پیگیری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این موقوفه، پنجمین وقف قرآنی ایجاد شده در استان است، افزود: برنامه اوقاف استان برای این موقوفات شناسایی مؤسسات قرآنی مورد وثوق برای همکاری و تعامل جهت واگذاری این موقوفات به نهاد های مردمی به منظور هرچه بهتر اجرا شدن نیت واقف است.
شهرکی اظهار کرد: سهم موقوفات با نیات مرتبط با قرآن در استان تنها یک درصد است که مدیریت اوقاف استان به دنبال آن است تا علاوه بر افزایش عددی، توجه خیرین را در خصوص احیا و ساخت و ساز این موقوفات که بیشتر به صورت زمین مسکونی و تجاری است، جلب کند.

انتهای پیام

captcha