کتابخانه «میررضی‌الدین آرتیمانی» نمونه کشوری شد
کد خبر: 3766552
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

کتابخانه «میررضی‌الدین آرتیمانی» نمونه کشوری شد

گروه فرهنگی ـ فرماندار تویسرکان از انتخاب کتابخانه «میررضی‌الدین آرتیمانی» این شهرستان به‌عنوان کتابخانه نمونه کشوری خبر داد.

کتابخانه «میررضی‌الدین آرتیمانی» تویسرکان؛ کتابخانه نمونه کشور

حبیب مومیوند، فرماندار تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک هفته کتاب، کتاب را عامل دانایی خواند و گفت: خوشحالیم که علاوه بر وجود شبکه‌های مجازی باز هم شاهد فعالیت کتابخانه‌ها و استقبال عموم هستیم.
وی با بیان اینکه تویسرکان اولین کتابخانه در استان را داراست و در کتابخوانی پیشکسوت است، گفت: در دوران خدمت خود به امور کتابخانه‌ها تا سرحد توان کمک می‌کنیم.
فرماندار تویسرکان با اشاره به بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان در هفته کتاب گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون اعتبار و امسال تا کنون اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان به این بخش اختصاص داده شده است.
مومیوند با احساس رضایتمندی از وضع کتابخانه‌ها در این شهرستان گفت: وضعیت کتابخانه‌ها مناسب است و تمام روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت در شهرستان مجهز به کتابخانه شده‌اند.
وی افزود: در روستاهای کمتر از ۱۵۰۰ نفر نیز بنا به تمایل عموم و پیگیری مسئولین آن بخش برای احداث کتابخانه، پشتیبانی برای احداث کتابخانه صورت می‌گیرد.
مومیوند گفت: تویسرکان دارای ۴ کتابخانه و سرکان نیز دارای یکی از بهترین کتابخانه‌ها است.
وی با بیان اینکه کتابخانه «میررضی‌الدین آرتیمانی» نمونه کشوری شد که این یک افتخار بزرگ ملی و کشوری است، افزود: اقدامات دیگری نیز برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توان انجام داد ؛ از جمله نقد کتاب با حضور جوانان که موجب جذب آنها به کتاب و کتابخوانی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه آمار مطالعه بالا نیست، افزود: عضویت در کتابخانه‌ها افتخار است و از عموم مردم دعوت می‌کنم که در این امر اقدام کنند.
فرماندار تویسرکان در پایان تصریح کرد: تویسرکان یک شهر فرهنگی و ریشه دار است و در بحث کتاب و کتابخوانی پیشرو در استان است که همین باعث شده یکی از ۳ کتابخانه کودک کشور به نام کتابخانه عترت در تویسرکان وجود داشته باشد.
انتهای پیام

captcha