مالیات مساجد؛ موضوع محوری کنفرانس برلین
کد خبر: 3767219
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

مالیات مساجد؛ موضوع محوری کنفرانس برلین

گروه بین‌الملل ـ کنفرانس اسلامی با رویکردی جدید اواخر این هفته در برلین برگزار می‌شود و دولت آلمان قصد دارد در این دوره، به تأثیر کشورها و سازمان‌های خارجی بر مساجد آلمان و همچنین مالیاتی که مساجد باید پرداخت کنند بپردازد.

آماده/مالیات مساجد؛ موضوع محوری کنفرانس برلینبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ وزارت کشور آلمان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته (هفتم و هشتم آذرماه)، کنفرانس اسلامی این کشور را با رویکردی جدید سازماندهی می‌کند.

مارکوس کربر، مدیر ارشد وزارت کشور آلمان، به روزنامه بیلد گفت: فهرست مهمانان شامل اعضای انجمن‌های قدیمی مساجد، انجمن‌های جدید و همچنین مسلمانانی است که به صورت شخصی در این کنفرانس شرکت می‌کنند. او گفت: «تمام گروه‌های اسلامی در آلمان را دعوت کرده‌ایم. هدف از برگزاری کنفرانس این است که موضوعات سه سال آینده را مشخص کنیم. تهدید منتقدان اسلام و محدود کردن نفوذ خارجی در مساجد آلمان از موضوعاتی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود.»

به گفته مدیر ارشد وزارت کشور آلمان در این دوره، همچنین درباره مالیات مساجد بحث خواهد شد: «هدف این است که مساجد در آلمان وابسته به کمک‌های مالی خارج از کشور نباشند. برای رسیدن به این هدف اعضای انجمن‌های اسلامی می‌توانند با پرداخت مالیات به مساجد کمک کنند. البته مسئولان انجمن‌های اسلامی و مساجد باید خودشان در‌باره چگونگی پرداخت مالیات تصمیم‌گیری کنند. همچنین برای این کار مراکز اسلامی باید طبق قوانین عمومی وضعیت حقوقی خود را مشخص کنند.»

کربر افزود: «باید اطلاعات بیشتری درباره اسلام در آلمان جمع‌آوری کنیم و آماری از تعداد مساجد فعال در آلمان را داشته باشیم. کافی است ۱۶ فهرست تهیه کنیم و اطلاعات مربوط به مساجد ایالت‌های مختلف را در آنها وارد کنیم. بدین‌ ترتیب علاوه بر اینکه از تعداد مساجد هر ایالت آگاه می‌شویم، می‌توانیم درباره اینکه در کدام مساجد آموزش اسلامی وجود دارد و حتی چه کسانی از مساجد حمایت مالی می‌کنند اطلاعات خوبی را به دست آوریم.»

این در حالی است که به اعتقاد کربر آگاهی از سهم مسلمانان در کسب‌وکار، سیاست و جامعه چندان مهم نیست و کمکی به کسی نمی‌کند.

از زمان تأسیس کنفرانس اسلامی در ۲۰۰۶ هدف آن بهبود گفتمان میان دولت و مسلمانان و بحث درباره نحوه اجرای مراسم مذهبی براساس قوانین آلمان است. مباحثی که در دوره‌های قبلی این کنفرانس مطرح شده شامل آموزش مذهبی مسلمانان و آماده‌ کردن روحانیون اسلامی برای فعالیت در زندان‌ها، ارتش و بیمارستان‌های آلمان بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha