جشنواره اخلاق و مهربانی ترکمنستان در یک نگاه+عکس
کد خبر: 3767564
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

جشنواره اخلاق و مهربانی ترکمنستان در یک نگاه+عکس

جشنواره اخلاق و مهربانی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان و با حضور مقامات ایرانی مقیم این کشور در ترکمنستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ در شب میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، جشنواره اخلاق و مهربانی در ترکمنستان افتتاح شد. در این جشن بزرگ که با حضور سید محمد احمدی، سفیر و محمدجواد ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی ایران در تركمنستان و مشارکت انبوه فارسی‌آموزان، معلمان رایزنی و معلمان مجتمع آموزشی سفارت كشورمان و دیگر عاشقان پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) برپا شده بود، برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان؛ این مراسم جشن با قرائت کلام‌الله مجید توسط یکی از فارسی‌آموزان تركمن آغاز شد و در ادامه ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی ایران در تركمنستان درباره اهمیت وحدت و همدلی همه مسلمانان سخن گفت و راه و رسم پیامبر اكرم(ص) و فرزندش امام جعفر صادق(ع) را بهترین نسخه شفابخش برای نجات بشریت دانست.

وی همچنین به جایگاه علمی و معنوی امام صادق(ع) اشاره كرد و جهان را وامدار خدمات و آموزه‌های علمی آن حضرت دانست.

رایزن فرهنگی كشورمان در ادامه سخنانش دو بشارت به حاضران در جلسه داد؛ اول: رونمایی از آهنگ و نماهنگ شعر مختومقلی فراغی تحت عنوان «خدایا مارا ببخشا» كه در شأن و جایگاه  چهارده  معصوم(ع) سروده شده و با بهترین آهنگ و صدا و تصویر اجرا شده است، دوم: اعطای گواهینامه فارغ‌التحصیلی به هفت نفر از فارسی‌آموزان در مقطع عالی با حضور خانواده‌های آنان.

در ادامه سید محمد احمدی، سفیر كشورمان در تركمنستان هم به اهمیت ایام ولادت حضرت رسول(ص) اشاره و بیان كرد: وقتی ما برای جشن تولد خود و فررندان و دیگران اهمیت می‌دهیم، شایسته است كه بزرگ‌ترین جشن را برای پیامبر اكرم(ص) برگزار كنیم؛ چون او بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین انسان نزد خداوند است و از همه  حق بیشتری بر گردن ما دارد.

احمدی همچنین همه حاضران به ویژه فارسی‌آموزان را به مطالعه بیشتر درباره زندگی و شخصیت و آموزه‌های پیامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) توصیه كرد.

پس از آن مراسم رونمایی از آهنگ و نماهنگ شعر مختومقلی فراغی با عنوان «خدایا مارا ببخشا» آغاز شد و این سروده زیبا برای حاضران پخش شد.

در این برنامه گروه‌های هنری در رشته‌های مختلف، برنامه‌های خود را اجرا کردند و گروه سرود رایزنی فرهنگی ایران هم با سرودهای جدید خود در سه نوبت، به این جشن بزرگ شکوه خاصی دادند.

همچنین فارسی‌آموزان با قرائت اشعار و مقاله‌هایی به زبان فارسی، ترکمنی و روسی، جلوه‌هایی از اخلاق و رفتار پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) را تبیین کردند.

در پایان نیز كارنامه و گواهینامه فارغ‌التحصیلی هفت نفر از فارسی‌آموزان ممتاز رایزنی فرهنگی ایران تقدیم و از برگزیدگان رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری كه در این جشنواره شركت كرده بودند، تقدیر شد.

گفتنی است؛ در حاشیه این جشن بزرگ، آثار برگزیده مقاله‌ها، نقاشی و روزنامه دیواری‌های فارسی‌آموزان که هر یک دربردارنده پیام‌های ارزشمندی بود، به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام

captcha