اتحاد میان شیعیان و اهل سنت، موضوعی شرعی و عقلانی است
کد خبر: 3767692
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

اتحاد میان شیعیان و اهل سنت، موضوعی شرعی و عقلانی است

آیت‌الله سیدجلال مجد هاشمی اظهار کرد: اتحاد و همدلی به این معناست که شیعیان و اهل سنت ضمن احترام به مقدسات یکدیگر، در برابر دشمنان مشترکشان، یعنی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها، ایستادگی کنند.

اتحاد میان شیعیان و اهل سنت، موضوعی شرعی و عقلانی است

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: آیت‌الله سیدجلال مجد هاشمی، امام جماعت مسجد جامع غدیر خم در گفت‌و‌گویی با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف میان مسلمانان را دسیسه‌های همیشگی دشمن برای ضربه زدن به اتحاد اسلامی دانست و گفت: اتحاد شیعیان و اهل سنت، از بین برنده حربه های تفرقه انگیز دشمنان است، بنابراین هرچقدر شیعه و سنی بیشتر متحد شوند، دشمن خوار و ذلیل تر می شود.

این نماینده مراجع معظم تقلید با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا»، خاطرنشان کرد: دولت همه ز اتفاق خیزد بی دولتی از نفاق خیزد

گفت با اینها مرا صد حجت است لیک جمعند و جماعت، رحمت است

امام جماعت مسجد جامع غدیر خم در ادامه، با اشاره به ابتکار امام خمینی(ره) در نامگذاری هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت، نماد وحدت میان مسلمانان است و امروزه نیز مقام معظم رهبری، همواره آحاد مسلمانان را به اتحاد دعوت کرده است.

آیت‌الله مجد هاشمی در ادامه، وحدت میان شیعیان و اهل سنت را موضوعی شرعی و عقلانی دانست و گفت: انسان‌ها به صورت فطری و عقلی پذیرای وحدت هستند از اینرو خداوند در آیات متعددی، مسلمانان را به اتحاد و همدلی دعوت کرده است.

این نماینده مراجع معظم تقلید در ادامه، توحید، نبوت و امامت را سه راهبرد وحدت آفرین میان مسلمانان عنوان کرد و افزود: وحدت مسلمانان در گرو پذیرش توامانِ واحدیت خداوند، نبوت حضرت محمد(ص) و موضوع امامت است.
امام جماعت مسجد جامع غدیر خم با اشاره به آیه «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ» گفت: مسلمانان به هیچ عنوان حق ندارند به مقدسات یکدیگر اهانت کنند چرا که بزرگان و علمای فریقین، توهین به مقدسات پیروان مذاهب اسلامی را قبول ندارند.

آیت‌الله مجد هاشمی اضافه کرد: اگر امت‌ اسلامی به ندای امام خمینی(ره) -رهبر کبیر انقلاب اسلامی- که همگان را به وحدت توصیه کرده اند، لبیک گویند، آنگاه اولا موجب افزایش روزفزون قدرت جهان اسلام می شود، ثانیا، هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل خواهیم بود، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این رژیم، 25 سال بعد، وجود نخواهد داشت، و ثالثا، موجب خنثی شدن حربه ها و دسیسه های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا خواهیم بود.

این عالم مجاهد و انقلابی در پایان با تاکید بر اینکه، وحدت اسلامی به معنای شیعه شدن اهل سنت، یا سنی شدن شیعیان نیست، اظهار کرد: اتحاد و همدلی به این معناست که شیعیان و اهل سنت ضمن احترام به مقدسات یکدیگر، در برابر دشمنان مشترکشان، یعنی استکبار جهانی و صهیونیست ها، ایستادگی کنند.

captcha