نماز حفره‌های خالی انسان را پر ‌می‌کند
کد خبر: 3768113
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

نماز حفره‌های خالی انسان را پر ‌می‌کند

گروه معارف - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: انسان به کمک نماز تمام حفره‌های خالی خود را پر ‌می‌کند، نماز معراج مؤمن و تقرب است و تمام دستورات اسلام به نماز وصل می‌شود.

انسان به کمک نماز تمام حفره‌های خالی خود را پر ‌می‌کند

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز 8 آذر در اجلاس استانی ستاد اقامه نماز استان همدان، عنوان کرد: اگر هر کدام از ما به حقیقت واقعی نماز نزدیک‌تر شویم جاذبه‌های نماز بیشتر می‌شود و نگرش و عقیده مردم نسبت به نماز غیر از این خواهد بود که الان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ادامه داد: علت این وضعیت این است که ما یک نمای سطحی و گذرا از نماز داریم که نه خودمان از نماز لذت می‌بریم و نه دیگران هوس می‌کنند تا از این لذت بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: کل مردم جهان سه گروه هستند؛ عده‌ای اهل دنیا، عده‌ای اهل آخرت و عده‌ای اهل «الله» هستند و در حدیث روایت شده کسانی که شیفته خدا و اهل الله هستند نه نگاه به آخرت دارند و نه نگاه به دنیا بلکه تنها عشق خداوند برایشان کافی است.
وی نماز را بزرگترین نماد رعایت ادب در پیشگاه حضرت حق دانست و اظهار کرد: به قول صدرالمتألهین «تار و پود ما را با فقر دوخته‌اند»، ما انسان‌ها مالک یک تار و پود سر خود نیستیم بلکه مالک همه اموال ما خداوند است و ما به همان اندازه که نمی‌توانیم نعمت‌های خدا را سرشماری کنیم نمودهای فقر خود را هم نمی‌توانیم محاسبه کنیم.
امام جمعه همدان بیان کرد: به کمک نماز تمام خلأ‌های وجودی انسان شارژ می‌شود، نماز دعا است و به تفسیر امام(ره) کسی که در نماز خود بیشتر دعا می‌کند نسبت به کسی که بیشتر نماز می‌کند بسیار بهتر است.
وی افزود: دعا مغز، جان و روح عبادت است به ویژه در قنوت، انسان به کمک نماز تمام حفره‌های خالی خود را پر ‌می‌کند، نماز معراج مؤمن و تقرب است و تمام دستورات اسلام به نماز وصل می‌شود.
طه‌محمدی بیان کرد: امامان ما هرگاه برایشان کوچکترین مشکلی پیش آمد به سراغ خواندن نماز می‌رفتند.
وی ادامه داد: وقتی فرد می‌خواهد نماز بخواند باید عاشقانه اذان و اقامه را بگوید و براساس روایات هر کس بین اذان و اقامه یک سجده به جا بیاورد خدا به اندازه 60 سال عبادت به آن ثواب می‌دهد و خداوند تعالی محبتش را در دل دوستان و هیبتش را دل منافقان قرار می‌دهد.
طه‌محمدی ضمن تأکید بر حضور قلب در نماز، اذعان کرد: کسانی که نماز می‌خوانند و دل به نماز نمی‌دهند منافق هستند چرا که با خدا دورویی می‌کنند و هنگامی شما روبروی خدا ایستادید خدا هم صورت به صوت شما قرار دارد.
وی افزود: نماز پاک‌باختگی است یعنی آن زمانی که انسان نماز می‌خواند باید از خودش هیچ خبر نداشته باشد مانند حضرت علی(ع) که در نماز تیغ از پایش در آوردند و متوجه درد آن نشدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: باید انقلاب نمازی انجام دهیم، مردم را خالصانه پای نماز بیاوریم و مراقب باشیم، وقتی در خانه همراه با فرزندان کوچکمان نماز می‌خوانیم به گونه‌ای سبک و آرام بخوانیم که آنها اذیت نشوند. من تعجب می‌کنم که چرا پدر و مادر‌ها به نماز بچه‌های خود کاری ندارند و در مساجد بچه‌ها را نمی‌بینم.
انتهای پیام

captcha