گردهمایی اصحاب رسانه لرستان با موضوع «رسانه، فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها»
کد خبر: 3769377
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

گردهمایی اصحاب رسانه لرستان با موضوع «رسانه، فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها»

گروه فرهنگی ـ دیدار اصحاب رسانه لرستان با نماینده ولی‎فقیه در لرستان با موضوع «رسانه، فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها» شامگاه دوشنبه، 12 آذرماه در خرم‎آباد برگزار شد.

دیدار اصحاب رسانه لرستان با آیت‌الله میرعمادی با موضوع «رسانه، فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها»
به گزارش ایکنا از لرستان، این دیدار اصحاب رسانه که شامگاه دوشنبه، 12 آذر که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در بیت امام جمعه خرم‎آباد آغاز شد، با موضوع «رسانه، فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها» به‌همت مجمع مشورتی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برگزار شد.

در این دیدار، حسن نجفوند، پیشکسوت مطبوعات لرستان گفت: ما رسانه‌های استان برای توسعه لرستان وحدت و اتفاق‌نظر داریم.
وی فضای مجازی را یکی‌از نیازهای جامعه امروز دانست و افزود: این بستر با هدف رفع کاستی‌ها و توسعه استان در اختیار اهل رسانه قرار گرفته است.
نجفوند ادامه داد: هیچ‌کدام از رسانه‌های استان تهدید نبوده بلکه همگی فرصت هستند.
سعید سرشار، سرپرست خبرگزاری فارس لرستان نیز در ادامه رسانه را تیغ دولبه‌ای خواند که گاهی یک روی آن موجب پیشرفت و یک روی دیگر سبب زمین‌گیر شدن جامعه می‌شود.
وی با بیان این‌که تاکنون با وجود ظرفیت‌های فضای مجازی اما از آن‌ها جهت توسعه استان به‌خوبی استفاده نشده است، افزود: وحدت رسانه‌ای به‌معنای هم‌فکر بودن و در یک مسیر گام برداشتن نیست بلکه به‌معنای جریان‌سازی در راستای توسعه استان خواهد بود.

افزایش تعامل اصحاب رسانه با مجمع مشورت جوانان دفتر نماینده ولی‌فقیه

سرشار با ذکر این مطلب که ارجحیت منافع شخصی و حزبی به منافع عمومی آفت برخی رسانه‌ها است، ادامه داد: امروز برخی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی منافع جناحی خود را بر منافع عمومی جامعه ارج دانسته و گاهی به ابزاری در دست مدیران تبدیل می‌شوند.
سرپرست خبرگزاری فارس لرستان اختلاف نظر را امری عادی بین رسانه‌ها عنوان و تصریح کرد: مشکل از آن‌جا بروز پیدا می‌کند که اختلاف‌ها اغلب بر سر منافع شخصی و حزبی است تا منافع عمومی این در حالی‌است که متاسفانه در برخی موارد ارتباط‌های شخصی و حزبی رسانه را از مسیر اصلی خود خارج می‌کند.
شهرام شرفی، مدیر کانال چکیده خبر لرستان نیز در این مراسم ضمن تاکید بر استفاده از جوانان نخبه و متخصص در شورای مشورتی جوانان، تصریح کرد: در این حوزه همچنین می‌توان از ظرفیت انجمن جامعه‌شناسی استان استفاده کرد.
وی با تاکید بر افزایش تعامل اصحاب رسانه با مجمع مشورت جوانان دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، تصریح کرد: شایسته است این دیدارها به‌طور منظم تداوم داشته و دوره‌ای برگزار شوند.
شرفی با بیان این‌که امروز به تکنولوژی‌های جدید به چشم تهدید نگاه می‌شود، گفت: راه‌حل‌های انسدادی در درازمدت جوابگو نیست و باید بر اساس فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های ملی، منطقه‌ای، استانی، بومی و محله‌ای حضوری مؤثر داشته باشیم.
مدیر کانال خبری چکیده خب ضمن تأکید بر افزایش توانایی‌ها در حوزه تولیدات فرهنگی اظهارکرد: همچنین بایستی توانایی رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی را افزایش دهیم.

انتهای پیام

captcha