ارائه بیش از ۱۰۰۰ اثر علمی از مراکز حوزوی به جامعه
کد خبر: 3769863
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

ارائه بیش از ۱۰۰۰ اثر علمی از مراکز حوزوی به جامعه

گروه فرهنگی - معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۰۰۰ اثر علمی از مراکز و نهاد‌های حوزوی به جامعه و پژوهشگران در این حوزه تقدیم شد.

ارائه بیش از 1000 اثر علمی از مراکز حوزوی به جامعهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین کندری، معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان رضوی، عصر روز گذشته، 13 آذرماه در مراسم رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان رضوی اظهار کرد: در تبعیت و پیروی در هر امری نباید کورکورانه و غیر منطقی عمل کنیم. گرفتاری‌ها و فتنه‌های امروز به دلیل جهل و نادانی است. امروز اگر به دنبال علم و تحقیق نباشیم، گرفتار فتنه‌هایی می‌شویم که برای برون رفت از آن باید هزینه‌های گزافی بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه در راستای حرکت تحولی و انقلابی حوزه علمیه، مرکز مدیریت تحول را در حوزه علمیه راه اندازی کردیم، گفت: در راستای حرکت تحولی انقلابی در حوزه های علمیه، طی دو سال گذشته برنامه های خود را در دو محور حرکت های درون زا و دانشی در قرارگاه های دانشی و علمی در 7 شاخه آغاز کردیم.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان رضوی ادامه داد: برنامه دوم حرکت‌های برون‌گرا و پاسخ گویی به نیازهای جامعه بود؛ لذا هیئت‌های اندیشه‌ورز راه اندازی شده که تاکنون حدود 6 هیئت از این هیئت‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز با 4 هدف به فعالیت می‌پردازند، تصریح کرد: تربیت محقق، تولید فصل‌نامه‌های تحقیقی و پژوهشی، بررسی مسایل پژوهشی در حوزه اسلام و جامعه اسلامی از جمله اهداف این هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

کندری با اشاره به دو اثر انتشارات حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: حوزه علمیه خراسان رضوی در سال گذشته دو اثر علمی را در معرض دید عموم گذاشت.

معاون پژوهشی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ۱۸ اثر علمی دیگر تا پایان سال رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: در نمایشگاه پژوهش و فناوری حوزه علمیه خراسان رضوی با بیش از ۴۰ غرفه حضور دارد. از جمله فعالیت‌های ما در نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری نمایش دستاوردهای مراکز و مدارس علمیه و برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی بود که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

کندری یادآور شد: طی 2 سال گذشته 1000 اثر علمی از مراکز و نهادهای حوزوی به جامعه و پژوهشگران در این‌ حوزه تقدیم شد.
در اولین روز از نمایشگاه پژوهش و فناوری برخی از دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان رضوی رونمایی شد. این رونمایی با حضور آیت‌الله مصباح عاملی، رئیس حوزه علمیه خراسان رضوی و جمعی از مدیران مدارس علمیه برگزار شد.

سامانه مشاوره و هدایت تحصیلی(مهتد)، سامانه نخبگان، نرم افزار طلوع، سایت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان رضوی و با همت دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان رضوی از جمله سامانه‌ها و سایت‌هایی بودند که در غرفه حوزه علمیه خراسان رضوی رونمایی شد.

کتاب‌های درس نامه کفایةالاصول 6 جلدی، مسایل جدید کلامی، درس نامه آشنایی با کلام اسلامی، سلسله نشست‌های اقتصاددانان در سال 96، نظریه‌های عدالت اقتصادی، درس نامه مهارت تقریر نویسی درس خارج از فقه، هنر در آیینه دیدگاه مقام معظم رهبری و رسانه در آیینه دیدگاه رهبری از جمله نشرهای تازه انتشارات حوزه علمیه خراسان رضوی است.

همچنین از فصل نامه‌های مصباح‌الفقاهه، آموزه‌‌های نوین کلامی، قرآن و عترت، پژوهش‌های زن و خانواده، جستارهای هنر و رسانه در این غرفه رونمایی شد.

پوستر چهاردهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه و آغاز به کار آن که توسط دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه ارائه شده بود نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha