دیپورت پناهجویان افغانستانی از «فرانکفورت»
کد خبر: 3769890
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

دیپورت پناهجویان افغانستانی از «فرانکفورت»

گروه بین‌الملل ــ با تشدید درگیری در افغانستان، اخراج اجباری پناهجویان این کشور از کشورهای اروپایی به کابل، افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ وزارت امور داخلی آلمان،‌ بدون در نظر گرفتن افزایش ناامنی‌ها در افغانستان، در نظر دارد تا جمعی از پناهجویان افغانی را از شهر فرانکفورت (پایتخت آلمان) اخراج کند.

بر این اساس هواپیمای حامل پناهجویان افغانستانی از فرودگاه فرانکفورت به کابل پرواز می‌کند. بنا به اذعان مقامات افغانستان، این هواپیما طی امروز 14 آذر(5 دسامبر) در کابل به زمین می‌نشیند.

دولت آلمان با نادیده گرفتن درخواست‌های مکرر سازمان‌های حقوق بشری، همچنان به اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از این کشور ادامه می‌دهد. طی چند سال اخیر، هزاران پناهجوی افغانستانی به دلیل وضعیت نابسامان امنیتی در این کشور، راهی اروپا شدند که اغلب آنها نیز در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند.

طی سال گذشته، کشورهای اروپایی به دلیل اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی در زمانی که تلفات قوم ملکی(یکی از اقوام ساکن در افغانستان) در بیشترین تعداد قرار داشت، به نقض قوانین بین‌الملل متهم شدند.

گفتنی است، اخراج پناهجویان افغانستانی از کشورهای اروپایی در حالی صورت می‌گیرد که بیش از 3 میلیون نفر از مردم این کشور، به دلیل جنگ و خشکسالی در افغانستان، با خطر گرسنگی روبرو هستند.

انتهای پیام

captcha