وحدت و همدلی رمز عملیات ما در جنگ اقتصادی امروز است
کد خبر: 3769951
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
سرپرست استانداری خراسان رضوی:

وحدت و همدلی رمز عملیات ما در جنگ اقتصادی امروز است

گروه سیاست و اقتصاد ــ سرپرست استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای مبارزه با کید و حیله دشمنان نیازمند حفظ روحیه بسیجی و نگاه همدلی هستیم، گفت: رمز عملیات ما برای پیروزی در جنگ اقتصادی امروز وحدت و همدلی است.

وحدت و همدلی رمز عملیات ما در جنگ اقتصادی امروز استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی قربان میرزایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس که امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که این تاریخ یکی از دستاوردهای بی بدیل است که بر سینه جمهوری اسلامی ایران نقش بسته است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس از دوران های پر افتخار و پرارزش کشورمان است که این دوران برای همه و آیندگان چون برگ زرینی در تاریخ ملت رقم خورده است. این دوران در ایامی بود که ما به عنوان یک برهه به آن می نگریم که گذشته و تمام شده و در زمانی اتفاق افتاد که انقلاب اسلامی نهالی نوپا بود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: دشمن به خیال اینکه این انقلاب تازه شکل گرفته و بنیه ای ندارد، درصدد براندازی آن برآمد و به خیال خود می خواست ظرف 48 ساعت کشور را تصرف کند اما با قدرت ایمان، اخلاص، ایثار و رشادت ها و جانگدازی های رزمندگان و بسیجیان که در کنار نظامیان ارتش و سپاه که در آن زمان سازمانی نوپا بود، برای دفاع از کشور به جبهه ها رفتند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن درآید.

میرزایی اظهار کرد: رزمندگان در آن زمان به اعتبار ایمان، اسلام و رهبری امام خمینی(ره) مقابل تمام دنیا و ابرقدرت های شرق و غرب ایستادند و از کشور دفاع کردند تا پیروزی حاصل شد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: امروز نهال انقلاب تبدیل به درختی تنومند شده که امنیت را حتی در کشورهای خاورمیانه به ارمغان آورده است.
وی به راه اندازی و شروع کار بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در سال 69 به فرمان مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: اولین رسالت این بنیاد حفظ روحیه فرهنگ بسیجی در جامعه است.

میرزایی افزود: استان خراسان رضوی از جهت برکت وجود امام رضا(ع) از استان های شاخص است و باید همیشه و در همه عرصه های ارزشمند جزو مقام آوران باشد. البته به برکت شهدای خطه خراسان، تاکنون از سوی بنیاد اقدامات خوبی صورت گرفته و سردار نجاتی خدمات ارزنده ای در این خصوص داشته اند؛ ضمن اینکه خود ایشان از جانبازان دفاع مقدس هستند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی ضمن تقدیر از خدمات شایسته سردار نجاتی بیان کرد: امروز کشور در جنگ اقتصادی است و باید همه همان روحیه 8 سال دفاع مقدس را برای مقابله با دشمنان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای مبارزه با کید و حیله دشمنان به دو چیز نیازمندیم؛ اول اینکه مسئولان و مردم و در مجموع هر کس در هر جایی که هستیم روحیه بسیجی خود را حفظ کنیم؛ دوم اینکه نگاه فردی، خطی و جناحی نداشته باشیم و با نگاه همدلی کار را پیش ببریم.

سرپرست استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: وحدت و همدلی رمز عملیات ما در جنگ اقتصادی امروز است؛ همانگونه که در زمان جنگ مردم ایران با وحدت و همدلی در مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستاد.

میرزایی افزود: امید است که روز به روز روحیه بسیجی در فرهنگ ما هر چه بیشتر و قوی تر رسوخ کند و با این روحیه جنگ اقتصادی دشمن را به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت.

این مراسم با حضور سردار کارگر و جمعی از مسئولان استانی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.به گزارش ایکنا از خراسان رضوی مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور سردار کارگر و جمعی از مسئولان استانی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم سردار بهمن کارگر ضمن تقدیر از خدمات سردار نجاتی، مدیر سابق این نهاد، وی را به سمت مشاور ریاست حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس امور خراسان رضوی، شمالی و جنوبی منصوب کرد.

در ادامه نیز حکم انتصاب سردار حسینعلی یوسف علیزاده را به سمت جدید مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی توسط سردار کارگر اعطا شد.

رونمایی از کتاب «ما افسانه نبودیم» از مجموعه کتاب های تاریخ شفاهی جنگ به روایت سید رضا طباطبایی و به قلم خانم حسینی و تجلیل از چند تن از خانواده های شهدای استان خراسان رضوی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در بخشی از این مراسم حمید رضا صدوقی، پژوهشگر دفاع مقدس، گفت: کتاب ما افسانه نبودیم فقط تاریخ شفاهی سید رضا طباطبایی نیست بلکه یک مدل از سبک زندگی کسانی است که می خواهند بر این مدل زندگی کنند.

وی ادامه داد: راویان دفاع مقدس همواره در عرصه ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس پیشگام بودند و این نهاد را با تلاش های خود مورد حمایت قرار دادند. امروز به همت فعالان در عرصه دفاع مقدس اقدام منحصر به فردی صورت گرفته و انجمن راویان دفاع مقدس استان در کارنامه خود همتشان را در راهیان نور به منصه ظهور رسانده اند؛ لذا خراسان با این خدمات عظیم در جنگ شایسته چنین اعتبار بودجه ای اندک نیست.

در ادامه سردار یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، بیان کرد: در طول خدمت 38 ساله در خدمت بسیجیان و رزمندگان و پیشکسوتان و شهیدان بوده ام و هر جا و نقطه ای که برای خدمت به من سپرده شود، چه یک روستا و چه یک استان، فرقی ندارد و در آن سمت پایبند خدمت صادقانه هستم؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمود بهترین راه مبارزه با دشمن خدمت صادقانه است.

وی گفت: باید در راستای نشر ارزش های جامعه از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انقلابی گری، بصیرت و غیرت دینی اهتمام کنیم و امروز این بار امانتی است که شهدا بر دوش ما نهاده اند که امید است به سر منزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام

captcha