طرح «ارتقاء فرهنگ صلح و سازش با محوریت مساجد» در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود
کد خبر: 3771204
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

طرح «ارتقاء فرهنگ صلح و سازش با محوریت مساجد» در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ـ معاون امور شوراهای حل اختلاف دادگستری خراسان‌شمالی از اجرای طرح ارتقاء فرهنگ صلح و سازش با محوریت مساجد در سه شهرستان استان خبر داد.

طرح ارتقاء فرهنگ صلح و سازش با محوریت مساجد در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

حجت الاسلام محمدحسن امانی، معاون امورشوراهای حل اختلاف دادگستری استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طرح ارتقاء فرهنگ صلح و سازش با محوریت مساجد در ۲۴ مسجد در سه شهرستان بجنورد، گرمه و جاجرم در حال انجام است.
وی افزود: این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات مساجد، هیئت امنای مساجد، معتمدان و ریش‌سفیدان محلی و نمازگزاران، اعضاء پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و اعضاء شوراهای حل اختلاف روستایی در جهت ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه اجرا خواهد شد.
امانی بیان کرد: این طرح در مرکز استان به عنوان نقاط هدف در مساجد روستاهای ارکان، گریوان، چناران شهر، نوده و ناوه شهدا انجام شده که فقط دهستان گیفان باقی مانده است.
وی افزود: این طرح در مرکز شهرستان بجنورد در مساجد انقلاب، بقیةالله الاعظم(عج)، امام رضا(ع)، امام خمینی(ره)، امیرالمؤمنین(ع)، مسجد شهرک فرهنگیان و حاج صفا برگزار شده و برپایی آن در مسجد شهرک شاهد در دستور کاراست.
امانی خاطرنشان کرد : این طرح در شهرستان جاجرم در دو مسجد از مرکز شهر، مسجد شوقان، مسجد سنخواست، مسجد روستای طبر باید اجرا شود و در شهرستان گرمه نیز در مسجد جامع ایور و مسجد امام خمینی‌(ره) درق و مسجد جامع و موسی‌بن جعفر‌(ع) شهر گرمه اجرا شده و باید در مسجد روستای دشت نیز اجرا شود.
معاون امور شوراهای حل اختلاف دادگستری خراسان‌شمالی بیان کرد: امیدواریم اجرای این طرح بتواند به فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی کمک کند.
انتهای پیام

captcha