تجلیل از فعالان رویداد اربعین در همدان
کد خبر: 3771283
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

تجلیل از فعالان رویداد اربعین در همدان

گروه فرهنگی - دبير ستاد اربعين همدان در مراسم تجلیل از فعالان اربعین بیان کرد: امسال ۴۶ ایستگاه صلواتی در استان و ۱۲ ایستگاه صلواتی در عراق به بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر کربلا خدمات‌رسانی کردند.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از خبرگزاری صداوسیما همدان، مهرداد نادری‌فر مدیرکل‌اموراجتماعی‌استانداری و دبيرستاداربعين همدان گفت: امسال ۴۶ ایستگاه صلواتی در استان و ۱۲ ایستگاه صلواتی در عراق به بیش از۲ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر کربلا خدمات رساني کردند.
نادري فر افزود :امسال با هماهنگی مرکز کنسولگری عراق و وزارت کشور برای زائران کربلای معلی که قصد داشتند در اجتماع اربعین شرکت کنند از همدان و ۱۹ مرکز استان دیگر ویزا صادر شد که در همدان برای بیش از ۳۵ هزار زائر ویزا صادر شد.
مدیر حج و زیارت استان همدان هم با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ‌ سازی در قالب نذورات فرهنگی باشد گفت : در ستاد اربعین استان امسال صدور ویزا‌ها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شد و در این مدت ۹۰ هزار پرس غذا توزیع و نزدیک به ۱۸ هزار نفر اسکان داده شدند.
محسن ساغرچی با قدردانی از خدمات مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان، حضور رسانه ملی در کنار ستاد اربعین را مشهودتر از سال‌های گذشته دانست.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان هم از برپایی نخستین موکب خدمات رسانه‌ای از سوی این مرکز در اربعین امسال اشاره و خاطرنشان کرد : با استقرار گروه رسانه‌ای مرکز همدان در شهر‌های مختلف عراق و در کنار موکب‌های استان همدان همه خبرنگاران و گزارشگران شبکه‌های مختلف می‌توانستند از امکانات اینترنت، شارژ دوربین‌ها و دستگاه‌ها و ارسال سیگنال استفاده کنند.
دهقان نیری بیان کرد: تهیه ۲۵ روز برنامه‌های زنده از موکب‌ها و زائران در کشور عراق و برنامه‌های زنده و خبری مختلف را نشانه همراهی رسانه با حرکت‌های دینی و مذهبی مردمی دانست .
در این مراسم از رسانه‌ها به ویژه مدیرکل صدا وسیمای مرکز همدان به علت راه اندازی موکب خدمات رسانه‌ای در کربلا و مدیرکل امور اجتماعی استانداری و دبیر ستاد اربعین استان به علت پشتیبانی از موکب داران اربعین در استان همدان از سوی سازمان حج و زیارت قدردانی شد

captcha