حفظ قرآن، نور هدایت در زندگیم شد
کد خبر: 3771353
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
حافظ روشندل اهل سنت:

حفظ قرآن، نور هدایت در زندگیم شد

گروه شهرستان‌ها - یک حافظ روشندل قرآن از اهل سنت در تایباد گفت: مادرزادی نابینا به دنیا آمده‌ام و دید چشمانم تنها نور قرآن شده است؛ نوری که به واسطه حفظ کلام حق، هدایت راه زندگیم شد.

حفظ قرآن، نور هدایت در زندگیم شد

عبدالغفور جوهرچی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: از سن 10 سالگی شروع به حفظ و تلاوت قرآن کریم کردم و موفق به حفظ چند جز شدم اما در سن 15 سالگی حفظ را به صورت جدی آغاز و پس از گذشت 18 ماه توانستم کل این کتاب آسمانی را حفظ کنم.

وی تشویق خانواده را عامل موفقیت در حفظ قرآن دانست و اظهار کرد: نابینایی شرایط حفظ را سخت‌تر کرده بود اما تشویق خانواده و پشتکار از عواملی بود که توانستم این راه الهی را با موفقیت به اتمام برسانم.

این حافظ روشندل درباره تأثیر و برکات قرآن در تعیین زندگی مشترکش گفت: ملاک‌ها و معیارهایی که برای انتخاب همسر آینده داشتم متفاوت با برخی جوانان دیگر بود و تلاش می‌کردم همسری با روحیات قرآنی انتخاب کنم.

او برای رفع مهجوریت قرآن، همت همگانی مردم و مسئولان را الزامی دانست و ادامه داد: اکنون مدت 17 سال است که به تدریس روخوانی و تجوید کلام وحی در دو حوزه احناف تایباد و انوارالعلوم خیرآباد در بخش میان ولایت این شهرستان مشغول هستم. همچنین در منزل به صورت خصوصی حفظ قرآن کریم را تدریس می‌کنم و سهم خود را در ترویج قرآن از این طریق ارائه می‌کنم.

جوهرچی با اشاره به رتبه‌های برتری که در این مدت کسب کرده افزود: در چند مسابقه کشوری و بین‌المللی رتبه برتر کسب کردم و موفق شدم در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۶ رتبه دوم بین‌المللی را از آن خود کنم.

او ادامه داد: هر سال شاهد اعزام فعالان قرآنی دارندگان رتبه برتر در مسابقات برای سفر معنوی حج هستیم اما تاکنون از هیچ نهادی در این خصوص با من تماس گرفته نشده است. به اردوهایی که اعزام شده‌ام، کسانی را دیده‌ام که دارای رتبه دوم، سوم یا چهارم مسابقات کشوری هستند و به این سفر اعزام شده‌اند اما از من که رتبه کشوری و بین‌المللی دارم، هیچ دعوتی به‌ عمل نیامده است.

انتهای پیام

captcha