لزوم شناسایی نیازهای فرهنگی روستاها توسط روحانیون مستقر
کد خبر: 3771815
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

لزوم شناسایی نیازهای فرهنگی روستاها توسط روحانیون مستقر

گروه فرهنگی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: شناسایی و پیگیری مطالبات مردمی، آسیب‌شناسی و برپایی برنامه‌های مختلف در حوزه فرهنگی با مشارکت روحانیون مستقر در مناطق روستایی انجام شود.

لزوم شناسایی نیازهای فرهنگی روستاها توسط روحانیون مستقر

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه روحانیون مستقر در مناطق شهری و روستایی مدیران فرهنگی مناطق یاد شده هستند، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی در مساجد با همکاری بسیج، هیئت امنا، شورای اسلامی روستا، خادم و با مدیریت روحانی مستقر یا امام جماعت مسجد برگزار می‌شود، بنابراین روحانیون مستقر در مناطق شهری و روستایی به دلیل اشرافی به مسائل فرهنگی و آسیب های موجود در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند نقش زیادی در جهت دهی درست و همچنین برطرف سازی مشکلات فرهنگی را دارند.
وی افزود: به دلیل کمبودهایی که در مناطق روستایی شهرستان وجود دارد پیگیری مطالبات مردمی در حوزه فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و روحانیون مستقر دراین مناطق بیش ازگذشته باید در این حوزه فعالیت کنند تا با تخصیص به موقع و مناسب منابع مالی از سوی مسئولان اجرایی شهرستان، شاهد کاهش مشکلات و آسیب‌های فرهنگی در مناطق روستایی باشیم.
هدایتی افزود: برگزاری جلسات متعدد پرسش و پاسخ با مسئولان شهرستانی و استانی درمناطق حاشیه ای بجنورد، یکی از جمله پیگیری‌ها و مطالبات در حوزه فرهنگی است که توسط روحانی مستقر محل و با همکاری سایر مردم، هیئت امنای مساجد و شورای اسلامی روستاها در حال برگزاری است.
وی یادآورشد: هفته گذشته در کلاته محمدعلی پهلوان بجنورد جلسه ای تحت عنوان جلسه پرسش و پاسخ با مسئولان شهرستان برگزار و مشکلات و مطالبات مردمی در حوزه‌های فرهنگی،عمرانی و ورزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha