پژوهش؛ مبنای حرکت دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر توسعه علم
کد خبر: 3772408
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

پژوهش؛ مبنای حرکت دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر توسعه علم

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: مبنای حرکت در راستای توسعه علم، باید پژوهش و تحقیقات باشد که می‌تواند هر فردی را که در این راه گام برمی‌دارد، آزاداندیش و پرسشگر کند و این موضوع نه تنها دانشجویان و دانش‌آموزان را بلکه افراد تحصیلکرده جامعه را نیز دربر می‌گیرد.

پژوهش؛ مبنای حرکت دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر توسعه علم

به گزارش ایکنا از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان شنبه، ۲۴ آذرماه در مراسم نمادین هفته پژوهش در آموزشگاه خیرساز مرحوم موسی‌خانی واقع در شهرک بهشتی همدان، اظهار کرد: پژوهش، منابع عظیمی است که امکان به دست آوردن انواع علوم را در زمینه‌های مختلف به دانش‌پژوهان می‌دهد که می‌تواند مجهولات زندگی را به معلولات تبدیل کند.
وی ادامه داد: اگرچه کتاب علم، مدت زیادی را برای تکمیل شدن می‌‌طلبد اما دانش‌آموزان، معلمان و اساتید می‌توانند با پژوهش‌های خود زمان تکمیل این کتاب را کوتاه کنند.
پورداود تصریح کرد: یکی از عوامل انجام و افرایش پژوهش در مدارس، جذابیت آن برای دانش‌آموزان است که به دنبال هدفی کلی در راستای رسیدن به علت این پژوهش هستند که در این میان اساتید و دبیران، باید دانش‌آموزان را در گرایش به انجام پژوهش و تحقیقات علمی تشویق کنند.
وی با بیان اینکه در انجام پژوهش باید نهایت دقت را رعایت کرد تا غفلتی صورت نگیرد، یادآور شد: پژوهش و تحقیقات علمی، به علت حساسیت کاربردی باید با دقت کافی انجام شود تا کمی و کاستی در آن نباشد چرا که با وجود ناقص بودن ممکن است دیگران در استفاده از آن دچار خطا و اشتباه شوند.

تحقیقات دانش‌آموزان همدانی‌
پورداود با اشاره به رویکردهای مهم پژوهش اظهار کرد: پژوهش ۳ رویکرد مهم از جمله فعالیت‌های علمی، روش و هدف نهایی دارد که باید در انجام یک تحقیق علمی رعایت شود.
وی از رواج فرهنگ پژوهشگری دانش‌آموزان ابرازخرسندی کرد و گفت: در مدارس و مراکز عالی کشور به ویژه شهر همدان، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه پژوهش و تحقیقات فعالیت می‌کنند که این موضوع همدان را استانی علم‌دوست و متمایز از دیگر استان‌ها کرده‌است.
پورداود اضافه کرد: اکنون 287 هزار دانش‌آموز و 40 هزار دبیر و اساتید فرهنگی مشغول به‌کار هستند که از آنها انتظار می‌رود تا استان همدان را در زمینه علمی بیش از پیش موفق سازند.
وی بیان کرد: مبنای حرکت در راستای توسعه علم، باید پژوهش و تحقیقات باشد که می‌تواند هر فردی را که در این راه گام برمی‌دارد، آزاداندیش و پرسشگر کند و این موضوع نه تنها داشنجویان و دانش‌آموزان را بلکه افراد تحصیلکرده جامعه را نیز دربرمی‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: پژوهش فاصله نظر و عمل را کم می‌کند و پایگاه اجتماعی معلمان و دبیرانی که در این راه گام بر می‌دارند را رفیع‌تر می‌سازد.
انتهای پیام

 

captcha