دوری از پژوهش؛ چالش اصلی آموزش و پرورش
کد خبر: 3772419
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

دوری از پژوهش؛ چالش اصلی آموزش و پرورش

گروه اجتماعی - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان چالش اصلی آموزش و پرورش را دوری دانش‌آموزان و معلمان از امر پژوهش دانست و افزود: پژوهش اقدامی روشمند و پرسش محور است.

دوری دانش‌آموزان و معلمان از امر پژوهش چالش اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان امروز، 24 آذرماه در آیین نمادین بزرگداشت هفته پژوهش که در دبیرستان دخترانه شاهد شهیده مهری رزاق طلب ناحیه دو سنندج اظهار کرد: از سال 79 هر ساله هفته چهارم آذر ماه (24 لغایت 28) به نام هفته پژوهش و روز 25 آذر به نام روز ملی پژوهش نامگذاری و ویژه برنامه‌هایی در سطح کشور برگزار می‌شود.
وی چالش اصلی آموزش و پرورش را دوری دانش‌آموزان و معلمان از امر پژوهش دانست و افزود: پژوهش اقدامی روشمند و پرسش محور است.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: پژوهش امری فطری است و انسان به صورت ذاتی کنجکاو و پژوهشگر آفریده شده است.
وی با بیان اینکه امروز به صورت نمادین زنگ پژوهش در مدارس نواخته می‌شود، عنوان کرد: یکی از سرمایه‌های نمادین مربوط به افتخارات و قدردانی از مجموعه آداب است و این هفته فرصت مغتنمی است که از دانش‌آموزان، معلمان پژوهشگر و کارشناسانی که کار علمی و پژوهشی انجام می‌دهند، تجلیل شود.
محمدی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش و تأکید آموزه‌های دینی در این خصوص یادآور شد: یکی از توصیه‌های مؤکد قرآن کریم به انسان‌ها تحقیق، تتبع و جستجوگری است.
گفتنی است؛ 24 لغایت 28 آذرماه به نام هفته پژوهش نام گذاری می شود و به همین مناسبت ویژه برنامه های در سطح واحدهای اداری و آموزشی استان برگزار می‌شود که نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس، برپایی نمایشگاه استانی و نمایشگاه آثار و دست ساخته‌های دانش‌آموزان در مدارس و تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر از جمله این برنامه‌ها است.
انتهای پیام

captcha