۱۰ هزار مهد قرآنی در کشور راه اندازی می‌شود
کد خبر: 3773025
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

۱۰ هزار مهد قرآنی در کشور راه اندازی می‌شود

گروه فرهنگی- مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: تلاش می‌شود تا پایان برنامه ششم توسعه در سطح کشور ۱۰ هزار مهد قرآنی با محوریت مساجد راه اندازی شود.

۱۰ هزار مهد قرآنی در کشور راه اندازی می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، مینو اصلانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور ظهر امروز ۲۵ آذرماه در نشست خبری در بجنورد اظهارکرد: در حال حاضر سه هزار مهد قرآنی در کشور با محوریت مساجد راه اندازی شده و فعال هستند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بلوغ مهدها در مساجد هستیم، ادامه داد: خوشبختانه میزان استقبال خانواده ها از این مهد بسیار بالا بوده در این راستا تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه ششم ‌توسعه ۱۰ هزار مهد قرآنی در کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به وجود ۷۰ هزار مسجد در کشور،افزود: سازو کار ایجاد این ۱۰ هزار مهد قرآنی در مساجد پیش بینی شده و رایزنی ها با بهزیستی و آموزش و پرورش انجام شده است.

وی با بیان اینکه مقام و مسئولیت دادن به زنان به اجبار، افتخار نیست، افزود: اگر به اجبار و تعیین حد و مرز بخواهیم به زنان مقام و مسئولیت دهیم این مسئله مورد قبول و در شان زنان نیست.

وی اظهار کرد: اساس کار این است که زنان خودشان بدرخشند و افق های بالایی را برای خودشان ترسیم کنند.

 زنان باید حضور تاثیر گذار داشته باشند و باید برای زنان نظام های شغلی متفاوتی برنامه ریزی شود. نظام های شغلی خانم ها از آقایان باید متفاوت باشد و انجام این مسئله به تحکیم بنیاد خانواده و همچنین حفظ منزلت زنان در جامعه کمک بسیار زیادی می کند.

به گفته وی انقلاب اسلامی، احیاگر هویت زن در جامعه است در صورتی که کشورهای غربی و شرقی اعتقاد دارند هویت زنان آنان به یغما رفته است و هویت زن اسلامی برای آنان تبدیل به افسانه شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: از نظر امید به زندگی زنان، بین چهار کشور اول دنیا هستیم و سن امید به زندگی زنان در کشور ما به 76 سال رسیده است.

انتهای پیام

captcha