تنگ‌نظری در هر گروهی، مایه نابودی است
کد خبر: 3773055
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

تنگ‌نظری در هر گروهی، مایه نابودی است

گروه اجتماعی - امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: تنگ‌نظری در هر قشر و حزب و گروهی که باشد، مایه نابودی است؛ ما زمانی می‌توانیم از دین اسلام و رسول اکرم(ص) که رحمةللعالمین بودند، تبعیت کنیم که ظرفیت و تحمل ما به اندازه ظرفیت دین اسلام، پیامبر اکرم(ص)، صحابه و اهل‌بیت(ع) باشد.

تنگ نظری در هر گروهی، مایه نابودی است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، شب گذشته در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان، گفت: علما و روحانیان نسبت به دیگر اقشار، شناخت بیشتری از قرآن و سنت دارند، لذا مسئولیت آنان نیز سنگین‌تر است، زیرا هر چه بیشتر علم داشته باشیم، مسئولیت ما هم سنگین‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: علما باید بیش از دیگران از خدا بترسند؛ نسبت به افراد جامعه دلسوزی و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند؛ وظیفه علما این است که علاوه بر اینکه به فکر اصلاح و تزکیه خودشان باشند، در راستای اصلاح و هدایت جامعه نیز تلاش کنند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: علما در هر جامعه مربیان و مصلحان جامعه هستند؛ بیداری و هوشیاری علما برای حفاظت از جامعه بسیار حیاتی و مهم است. اگر علما گرفتار مادیات و محبت دنیا بشوند، جامعه فاسد می‌شود.
وی در ادامه بر لزوم تحمل عقیده مخالف تأکید کرد و افزود: دین اسلام، دینی ا‌ست که در آن وسعت‌نظر و ظرفیت بالا وجود دارد؛ ما باید دید خودمان را وسیع‌تر کنیم و تحمل‌مان را افزایش بدهیم.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: تنگ‌نظری در هر قشر و حزب و گروهی که باشد، مایه نابودی است؛ ما زمانی می‌توانیم از دین اسلام و رسول اکرم(ص) که رحمةللعالمین بودند، تبعیت کنیم که ظرفیت و تحمل ما به اندازه ظرفیت دین اسلام، پیامبر اکرم(ص)، صحابه و اهل‌بیت(ع) باشد.
وی افزود: علمای شیعه و سنی و مسئولان امر باید از نظرات موافقان و مخالفان استفاده کنند و از انتقادات سازنده و راهکارهای درست دیگران استقبال کنند و آن‌ها را بپذیرند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: معمولاً دوستان مانند مخالفان نمی‌توانند عیب‌های ما را به‌خوبی به ما تذکر بدهند؛ لذا باید به حرف مخالفان خودمان هم گوش کنیم؛ شاید بین سخنان مخالفان نکته‌هایی وجود داشته باشد که سبب اصلاح ما بشود.
این عالم اهل سنت ادامه داد: ما اکنون در شرایطی قرار داریم که دشمنان به‌ویژه آمریکا و همفکرانش علیه کشور ما اقدامات بی‌رحمانه‌ای می‌کنند؛ اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نمونه‌ای از این اقدامات است؛ در چنین شرایطی قبل از هر چیز ملت ایران باید وحدت و همبستگی خود را حفظ کند و کنار هم باشند، کما اینکه معمولاً فشار و ایجاد تنگنا، ملت‌ها را کنار هم قرار می‌دهد.

انتهای پیام

captcha