برگزاری ۴۰ مراسم آیینی «شب یلدا» در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3773455
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

برگزاری ۴۰ مراسم آیینی «شب یلدا» در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از برگزاری ۴۰ مراسم آیینی ویژه شب یلدا در ۴۰ نقطه از استان خبر داد.

برگزاري 40 مراسم آييني شب يلدا در خراسان‌شمالي

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حبیب یزدان‌پناه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی اظهار کرد: 40 مراسم آیینی در مکان ‌های وابسته به سازمان میراث فرهنگی شامل سفره خانه ها و تأسیسات گردشگری استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه شب چله به عنوان یک رخداد فرهنگی، همچون سایر آیین ها می تواند به جذب گردشگر کمک کند، افزود: برنامه های ویژه این شب با همت ادارات شهرستان ها و همکاری گروه های مردمی اجرایی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بیان کرد: این مراسم شامل شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، بیان خاطرات گذشته با هدف تقویت آیین و رسوم سنتی و قدیمی برنامه ریزی شده است.
وی شب چله را یکی از دیرین‌ترین مراسم ها عنوان کرد، افزود: این مراسم امروز به‌ عنوان یک میراث معنوی و ناملموس نسل‌ به ‌نسل به ما ایرانیان منتقل شده که با تمام زیبایی ها و جذابیت هایی که دارد در تحکیم روابط خانوادگی و دوستی ها کمک می‌کند.
انتهای پیام

captcha