وحدت در هدف و همراهی ‌آرمان‌ها؛ معنای واقعی وحدت حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3773495
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

وحدت در هدف و همراهی ‌آرمان‌ها؛ معنای واقعی وحدت حوزه و دانشگاه

گروه معارف - مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه دانشگاه و حوزه همواره مرجع فکری مردم بوده‌اند، افزود: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف و همراهی بین آرمان‌هاست بنابراین نباید با معنای دیگری تعبیر شود.

وحدت حوزه و دانشگاه دشمن را ناامید می‌کند

حجت‌الاسلام جلال سبحانی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه پیش از انقلاب حوزه و دانشگاه که دو قشر تأثیرگذار بین مردم بودند، از هم دور شده بودند، افزود: متأسفانه عوامل رژیم طاغوت در بدبین کردن این دو قشر به یکدیگر تأثیرگذار بوده است.
سبحانی ادامه داد: اشخاصی همچون آیت‌الله مطهری و آیت‌الله مفتح برای وحدت این دو نهاد وارد شدند که ثمرات این اتحاد در دوران انقلاب به خوبی نمایان شد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف و همراهی بین آرمان‌هاست بنابراین نباید با معنای دیگری تعبیر شود.
سبحانی به ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دو قشر مرجع فکری مردم هستند بنابراین با وحدت این دو، اتحاد بین مردم شکل می‌گیرد و در پی آن نیز دشمن ناامید خواهد شد و زمینه‌های پیشرفت کشور فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه با نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم، افزود: گر چه نشست‌هایی در این حوزه هر ساله برگزار شده است اما دخالت بیگانگان، نبود توقعات واقع بینانه هر دو قشر از یکدیگر و همچنین نبود حسن‌ظن به یکدیگر از عوامل مؤثر در نرسیدن به نقطه مطلوب بوده است.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: تحلیل نشدن معنای وحدت حوزه و دانشگاه نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در نرسیدن به نقطه مطلوب بوده است.
سبحانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد با گفت‌وگوهای رو‌در‌رو و کاملاً علمی و بیان کردن تمامی موانع و مشکلات حوزه و دانشگاه در یک فضای کاملاً صمیمی به وحدت بیشتر این دو کمک کند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان ‌گفت: در این گفت‌وگو‌ها هر دو قشر باید متعهد شوند که به الزامات وحدت پایبند خواهند بود.
انتهای پیام

captcha