ناکارآمدی ترفند دشمنان در کاهش گرایش به اسلام
کد خبر: 3774477
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی مطرح کرد:

ناکارآمدی ترفند دشمنان در کاهش گرایش به اسلام

گروه بین‌الملل ــ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع علمای استان «بلخ» افغانستان تأکید کرد: ترفندهای دشمنان برای کاهش گرایش به اسلام ناکارآمد بوده و اقبال به این دین با رشد مواجه است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه مذاهب اسلامی؛ حجت‌الاسلام مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع علمای استان بلخ افغانستان و در مدرسه سلطانیه شهر مزار، گفت: باید سلاح خشونت را به قلم، و تروریسم را به برادری تبدیل کنید. اسلام، هرگز دین اسلحه و خشونت نیست، بلکه دین رحمت و محبت است.

وی در این دیدار از مهمترین مشکلات جهان اسلام در اثر تفرقه، اختلاف و قرائت‌های ناصواب از آموزه‌های رحمانی دین مبین اسلام یاد کرد و افزود: دشمن می‌خواهد دینی که برای رحمت و پویایی انسان و هدایت بشریت و جامعه آمده است را به عنوان دین خشنونت و ترور معرفی کند. متاسفانه برخی از جریان‌های افراطی و تکفیری با قرائت‌های نادرست و فهم ناصحیح از معارف، آموزه و متون دینی، ابزار دست دشمن شده‌اند و به این مسئله دامن می‌زنند که این موضوع از بزرگترین مشکلات و آسیب‌هاست.

مختاری اظهار کرد: امروزه وظیفه علمای اسلام در روشن‌سازی افکار عمومی و به ویژه تنویر افکار نسل جوان، حتی بیشتر از علمای گذشته است. باید با راه و روش علمی و آکادمیک به مبارزه با جریان‌های افراطی و تکفیری رفت.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: علیرغم ترفندهای دشمنان که می‌خواهند چهره منفی از اسلام را به جهانیان معرفی کنند، گرایش به اسلام در حال رشد است؛ چرا که دین اسلام، دین رحمت و محبت است.

وی خطاب به علمای مسلمان افغانستان از مذاهب مختلف اسلامی تأکید کرد: اسلام هرگز دین اسلحه و خشونت نیست و افعانستان هم سرزمین ادب و فرهنگ است. دین،‌ فرهنگ و مردم افغانستان خشونت و تروریسم را بر نمی‌تابند. این موضوعات را دشمن به افغانستان و سرزمین‌های اسلامی آورده است.

مختاری در پایان تصریح کرد: امروز باید روش پیامبر(ص) در برخورد با مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را الگو قرار دهیم.

در این دیدار، هادی موافق (وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف) و هیئتی از دانشگاه مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha