استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3774681
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است.

استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی با حضور در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، توجه به حوزه‌های علمیه در استان و انسجام‌بخشی امور مبلغان شریعت و مروجان دین را در استان مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه استان یک جامعه دینی و مذهبی است، استفاده از ظرفیت روحانیت و نیروهای انقلابی و فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم در جامعه بسیار موثر خواهد بود.
رئیس‌کل دادگستری استان با بیان اینکه در چند سال گذشته کاهش محسوسی در خصوص ازدواج جوانان در سطح استان داشتیم، افزود: استفاده از همه ظرفیت‌ها و آگاهی‌بخشی خانواده‌ها به برکات و آثار این امر مقدس بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
رئیس شورای قضایی استان زنجان خاطرنشان کرد: تغییر برخی نگاه‌ها و نیز اقدامات لازم در بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی، از برنامه‌های ما در استان است که در این مدت در دستگاه قضایی استان برخی از این اقدامات انجام شده و برخی نیز با توجه به زمان‌بر بودن در دست پیگیری است.
در این دیدار، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: بنده از اقدامات قاطع شما در سطح ملی و در مدت حضور در استان مطلع هستم که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم این اقدامات استمرار داشته باشد. 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌ دولابی با بیان اینکه استان زنجان برخوردار از مردمی متدین است، اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات در استان، توجه و اهتمام همه مسئولان الزامی است که در این میان حوزه‌های علمیه در بخش‌های دینی و تبلیغی می‌تواند اثرگذار باشد و در بخش دیگر، خود دستگاه قضایی است که باید با حساسیت و قاطعیت دنبال کند.
انتهای پیام
captcha