یادواره شهدای مدافع حرم رفسنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3774737
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
شاهرخی:

یادواره شهدای مدافع حرم رفسنجان برگزار می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده سپاه رفسنجان گفت: اولین یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان برگزار می‌شود ضمن اینکه امسال نوبت رفسنجان برای برگزاری یادواره شهدای ادوات است.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی‌اکبر شاهرخی، فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان دیروز شنبه، 1 دی در ستاد یادواره شهدای شهرستان رفسنجان با اشاره به خروجی محورهای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کنگره شهدا آن را در قالب 6 محور عنوان کرد و گفت: مقرر شده حول این محورها کنگره شهدا را برگزار کنیم.
وی افزود: رویکردهای این کنگره تبلیغی، فرهنگی، هنری، گرامیداشتی، یادمانی و تحلیلی، اجتماعی تربیتی، آموزشی، علمی و پژوهشی و همچنین رویکرد حفظ نشر آثار دفاع مقدس است و هر برنامه‌ای که در استان می‌خواهد انجام شود باید رنگ و بوی شهدا را داشته باشد.
فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان با اشاره به اینکه افراد و گروه‌های خاص برای جمع‌آوری آثار شهدا در شهرستان اقدام کردند اما با این ظرفیت نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است خاطرات، آثار و هر آن‌چه مربوط به شهداست در قالب کتاب درآید و 812 شهید شهرستان در 6 تذکره‌الشهدا آثارشان به چاپ برسد این میزان امکاناتی که داریم کفایت نمی‌کند.
شاهرخی با تأکید بر اینکه آیندگان از ما خواهند پرسید که برای شهدا چه کاری انجام دادید، تصریح کرد: با وجود این امکانات شاید یک کتاب از تذکره شهدا را برای رونمایی به کنگره برسانیم در حالی که همه 6 کتاب تذکره باید آماده میشد.
وی در ادامه به 39 بند که توسط استاندار برای برپایی یادواره شهدا فرستاده شده اشاره کرد و آمادگی فضای شهر با رنگ و بوی شهدا، چاپ پوستر، بهره‌گیری از تلویزیون‌های شهری، ساخت و تولید نماهنگ تبلیغاتی، برگزاری شب شعر و خاطره، جلسات قرآن و ... را از جمله این موارد برشمرد.
فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان اظهار کرد: پس از چاپ آثار شهدا، زندگینامه و آثار آزادگان و پس از آن ایثارگران هم به چاپ می‌رسد و تا پایان سال یادواره بخش‌های مختلف از جمله سومین یادواره شهدای جاویدالاثر و مفقودالاثر برگزار خواهد شد.
وی گفت: اولین یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان هم برگزار می‌شود ضمن اینکه امسال نوبت رفسنجان برای برگزاری یادواره شهدای ادوات است.
شاهرخی بیان کرد: یادواره شهدای شهرستان 11 بهمن‌ماه در آستانه دهه‌ فجر برگزار می‌شود و زمان دقیق آن طی جلسه بعدی اعلام می‌شود.
انتهای پیام

captcha