تصویب قطعنامه پیشنهادی «نقض حقوق بشر در کریمه»
کد خبر: 3774899
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
از سوی سازمان ملل انجام شد؛

تصویب قطعنامه پیشنهادی «نقض حقوق بشر در کریمه»

گروه بین‌الملل ــ مجمع عمومی سازمان ملل از تصویب قطعنامه پیشنهادی اوکراین درباره «نقض حقوق بشر در شبه‌‌جزیره کریمه» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از «اسپوتنیک» روسیه؛ 65 کشور به این قطعنامه که شب گذشته اول دی (22 دسامبر) به تصویب رسید، رأی مثبت دادند. همچنین 27 کشور رأی مخالف و 70 کشور دیگر نیز به این سند، رأی ممتنع دادند. پیش از این کمیته اقتصادی مجمع عمومی سازمان ملل از تأمین مالی این قطعنامه خودداری کرده بود.

دمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی سخنرانی در نشست مجمع عمومی یادآور شد: این قطعنامه کاملاً سیاسی بوده و مبتنی بر اطلاعات غیرموثق و جعلی است.

این دیپلمات افزود: این سند کاملاً ضدروسی، دروغین و فریبنده است؛ در حالی که تا قبل از سال 2014 میلادی، شبه‌جزیره کریمه در ترکیب کشور اوکراین، منطقه‌ای تحت فشار مطلق بوده و فقط پس از آن که این منطقه به ترکیب فدراسیون روسیه پیوست، در «کی‌یف» (پایتخت اوکراین) صحبت کردن از حقوق تاتارهای کریمه شروع شد.

یادآور می‌شود، در ماه مارچ سال 2014 میلادی همه‌پرسی درباره پیوستن کریمه به روسیه برگزار شد که بیشتر ساکنان این شبه‌جزیره،‌ رأی به انجام این کار دادند و کریمه به روسیه پیوست.

انتهای پیام

captcha