نماز انسان را به مسیر درست معنویت هدایت می‌کند
کد خبر: 3775094
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

نماز انسان را به مسیر درست معنویت هدایت می‌کند

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه نماز اوج دلدادگی و عاشقی انسان به خدا است که اگر مورد بی‌مهری واقع شود برکات زیادی از او گرفته می‌شود، گفت: نماز انسان را به مسیر درست معنویت هدایت می‌کند.

نماز انسان را به مسیر درست معنویت هدایت می‌کند

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان عصر روز گذشته، 2 دی در مراسم تجلیل از مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز با بیان اینکه نماز اوج دلدادگی و عاشقی انسان به خدا است که اگر مورد بی‌مهری واقع شود برکات زیادی از او سلب می‌شود، گفت: نماز انسان را به مسیر درست معنویت هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: در دین اسلام بسیار به نمازخواندن سفارش شده و از آن به‌عنوان آرامش‌دهنده قلوب انسان یاد می‌شود زیرا اگر به معنای وجودی خود نماز توجه شود قطعاً بسیاری از بدی‌های انسان را از بین می‌برد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه  با توجه به برکات بسیار زیاد نماز اما به آن بی‌توجهی می‌شود، متذکر شد: ساعات جلسات ادارات، همایش‌ها و کنگره‌ها گاهی در وقت نماز تعیین می‌شود و این باعث می‌شود تا از روح نماز در جامعه فاصله گرفته و ابعاد آن در جامعه گفتمان‌سازی نشود بنابراین می‌بایست در برگزاری جلسات به ساعات نماز نیز توجه کرد.

امام جمعه سمنان تبیین ارکان وجودی انسان‌ساز نماز در بطن جامعه را ضروری دانست و گفت: نماز خواندن و یاد خدا فریضه انسان‌ساز به شمار می‌رود بنابراین باید برکات نماز بیش از پیش در جامعه عنوان شود.

گفتنی است مهر اهدای انگشتری متبرک رهبر معظم انقلاب و یک جلد کتاب تفسیر قرآن اثر حجت‌الاسلام محسن قرائتی و تجلیل از ۲۱ دستگاه اجرایی برپاکننده نماز مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha