مخالفت پارلمان عربی با انتقال سفارتخانه چک به قدس
کد خبر: 3775454
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

مخالفت پارلمان عربی با انتقال سفارتخانه چک به قدس

گروه بین‌الملل ـ رئیس پارلمان کشورهای عربی با ارسال پیامی به رئیس مجلس نمایندگان، رئیس مجلس سنا و وزیر خارجه جمهوری چک، عدم انتقال سفارتخانه این کشور از تل آویو به قدس را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه؛ مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان کشورهای عربی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت موضع میلوش زمان، رئیس‌جمهور چک پیرامون انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، اعلام کرد: انتقال سفارتخانه به قدس، نقض قوانین بین‌المللی و همچنین نقض موضع جمهوری چک که دولت فلسطین را در سال 1988 میلادی به رسمیت شناخت، است.
 
رئیس پارلمان عربی با توجه به روابط تاریخی بین چک و ملت‌های عربی از مجلس نمایندگان این کشور خواست تا  از رئیس‌جمهور چک خواستار بازگشت از موضع خود شود.
 
مشعل بن فهم السلمی تاکید کرد: جمهوری چک باید به قطعنامه‌های سازمان ملل درمورد قدس، قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت پایبند باشد.
 
مجمع عمومی سازمان ملل 21 دسامبر 2017 (30 آذر 96) با 128 رای موافق، قطعنامه‌ای را علیه اقدام یکجانبه ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر تصویب کرد.
 
سازمان ملل با توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت هرگونه تغییر در قدس را غیرقانونی اعلام کرده و از همه کشورها خواستار عدم ایجاد مکان‌های دیپلماسی در قدس شده است.
 
گفتنی است؛ میلوش زمان، رئیس جمهوری چک چندی پیش با نقض قطعنامه‌های سازمان ملل وعده داده بود که سفارت کشورش را از تل آویو به قدس منتقل کند.
انتهای پیام
captcha