۹۵.۴ درصد جمعیت شهری استان کردستان باسوادند
کد خبر: 3775978
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

۹۵.۴ درصد جمعیت شهری استان کردستان باسوادند

گروه اجتماعی - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: در سرشماری سال ۹۵ میزان باسوادی جامعه روستایی به ۸۷.۶ درصد و جامعه شهری به ۹۵.۴ درصد ارتقا پیدا کرده است.

4/95 درصد جمعیت شهری استان کردستان باسوادند

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدفواد حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در مراسم استانی گرامیداشت هفته سوادآموزی که امروز، پنجم دی ماه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج برگزار شد، به بیان گزارش اقدامات و فعالیت‌های حوزه سوادآموزی در شهرستان سنندج پرداخت و اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 55 ، 21.4 درصد جامعه روستایی و 56.3 درصد جامعه شهری باسواد بودند.
وی افزود: در سرشماری سال 95 میزان باسوادی جامعه روستایی به 87.6درصد و جامعه شهری به 95.4 درصد ارتقا پیدا کرده است.
حسینی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال 55، میزان مردان باسواد شهر سنندج 48.5 درصد و زنان باسواد 20.4 درصد بود که در سرشماری سال 95 میزان مردان باسواد به 97 درصد و میزان زنان باسواد به 91 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی اعلام کرد: در مجموع بر اساس سرشماری سال 55، میزان باسوادی در شهر سنندج 4/35 بود که در سال 95 به 94.10 درصد رشد داشته است و این ارتقا مرهون تلاش و زحمات کلیه دست اندرکاران حوزه سواد آموزی می باشد.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با اشاره به اینکه اجرای برنامه شتاب بخشی سواد‌آموزی موجب رشد شاخص‌ها در این حوزه شده است؛ از پوشش 100 درصدی حجم ابلاغی برنامه های سوادآموزی ناحیه خبر داد.
در ادامه این مراسم نظری، معاون فرماندار شهرستان سنندج نیز به بیان مطالبی در خصوص اهمیت سواد و علم پرداخت و گفت: با تاسیس نهضت سوادآموزی شاهد جهش در این حوزه بوده‌ایم.
وی بر انسداد مبادی ورودی بی سوادی تاکید کرد و افزود: در کنار این برنامه باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در سایر مقاطع تحصیلی نیز اندیشیده شود.
نظری با بیان اینکه در سال های دور، سواد را در توانایی خواندن و نوشتن، تسلط بر دو زبان و تسلط بر کامپیوتر تعریف می کردند، یادآور شد: امروز بر اساس تعریف سازمان یونسکو کسانی باسواد هستند که این سواد بتواند در رفتار و زندگی آنان تغییر ایجاد کند.
یادآور می‌شود؛ در این همایش بعد از ایراد سخن توسط مدیرکل آموزش و پرورش کردستان و قرائت پیام وزیر توسط سرپرست معاونت سواد آموزی، از مدیران، فعالان و دست اندرکاران سواد آموزی استان تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha