ورود ارتش سوریه به «منبج» پس از درخواست رسمی کُردها
کد خبر: 3776298
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

ورود ارتش سوریه به «منبج» پس از درخواست رسمی کُردها

گروه بین‌الملل ــ منابع سوری از برافراشته شدن پرچم سوریه در میادین شهر منبج خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «ایسنا»، یگان‌های مدافع خلق کُرد از عقب‌نشینی کامل نیروهای خود از شهر منبج در شمال شرق سوریه خبر دادند و از ارتش این کشور خواستند وارد این شهر شود.

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق کُرد در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تهدیدات دولت ترکیه برای حمله به مناطق شمال سوریه و نابود کردن این منطقه و مجبور کردن مردم به مهاجرت مثل اتفاقی که در جرابلس، اعزاز، الباب و عفرین افتاد، ما اعلام می‌کنیم که با عقب‌نشینی از منبج برای جنگ با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در شرق فرات آماده می‌شویم. از دولت سوریه که خود را از لحاظ ملی، سرزمینی و مرزی متعلق به آن می‌دانیم، می‌خواهیم نیروهای خود را برای تحویل گرفتن شهر منبج و مناطق اطراف آن و حفاظت از منبج در برابر تهدیدات ترکیه، به شمال سوریه بفرستد.

در پی این درخواست، ارتش سوریه نیروهای خود را متشکل از صدها سرباز، ادوات نظامی و خودروهای زرهی که در نزدیکی شهر مستقر کرده بود در داخل شهر استقرار داد.

ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وارد منبج شده و پرچم سوریه را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آورده است. ارتش سوریه تاکید کرد که امنیت همه شهروندان در منبج را تأمین می‌کند.

اخیراً ترکیه اعلام کرده است که عملیاتی را در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد. به دنبال اعلام عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، کُردها اکنون به دنبال این هستند که بتوانند به حمایت دولت سوریه برای حفاظت از مناطق خود در برابر حمله ترکیه دست یابند.

گفتنی است، نیروهای کُرد، شهر منبج را با کمک آمریکا در اوت 2016 از کنترل داعش خارج کردند. پیش‌تر در این شهر نیروهای آمریکایی نیز در کنار کُردها مستقر بودند.

انتهای پیام

captcha