پاسخ لوموند به ادعای ترامپ مبنی بر شکست داعش در سوریه
کد خبر: 3776269
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

پاسخ لوموند به ادعای ترامپ مبنی بر شکست داعش در سوریه

گروه بین‌الملل ـ روزنامه لوموند فرانسه با انتشار گزارشی نوشت: برخلاف تأکیدات ترامپ مبنی بر شکست داعش در سوریه توسط نیروهای آمریکایی، هنوز 20 تا 30 هزار پیکارجوی داعش در مرزهای سوریه و عراق هستند.     

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شفق‌نیوز؛ روزنامه لوموند فرانسه سرمقاله دیروز(6 دی‌ماه) را به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اختصاص داد و نوشت: عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از خاک سوریه و خیانت ترامپ به کردها بهترین خبر برای داعش بود.

در گزارش لوموند آمده؛ ترامپ با خروج نیروهای نظامی کشورش از سوریه یکی از وعده‌های انتخاباتی خود را اجرایی کرد، اما وی با این کار هم‌پیمانان واشنگتن در جنگ ضد داعش را به شدت کوبید.

در این سرمقاله با اشاره به این که نیروهای کرد بهترین‌ هم‌پیمان ائتلاف بین‌المللی در سوریه بودند، تأکید شده که نیروهای دموکراتیک سوریه(کردها) هزینه عقب‌نشینی ارتش آمریکا را متحمل خواهند داشت.

لوموند در ادامه آورده؛ برخلاف تأکیدات ترامپ، با وجود این که داعش در دو سال اخیر شهرها و مناطق زیادی در عراق و سوریه از سیطره آن خارج شده، اما هنوز به صورت کامل شکست نخورده و بین 20 تا 20 هزار پیکارجو در مرزهای عراق و سوریه دارد و ابوبکر بغدادی رهبر این گروه زنده است.

کاخ سفید روز 28 آذرماه گذشته اعلام کرد که تمامی نیروهای آمریکایی سوریه را ترک می‌کنند. اندکی بعد گزارش‌هایی منتشر شد که بر مبنای آنها تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز به نصف خواهد رسید.
انتهای پیام
captcha