مراقب تاثیر موج‌های ضداسلامی در افکار جوانان باشیم
کد خبر: 3778163
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
آیت‌الله اعرافی:

مراقب تاثیر موج‌های ضداسلامی در افکار جوانان باشیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به استمرار جریان انقلاب که نیازمند حضور اجتمهادی در عرصه‌های درونی و بیرونی است، تاکید کرد: موج‌های ضداسلامی و غیراسلامی افکار جوانمان ما را می‌برد.

مراقب تاثیر موج‌های ضداسلامی در افکار جوانان باشیم
به گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله علیرضا اعرافی امروز 13 دی ماه در مراسم اختتامیه  یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی گفت: دانش و معرفت متناسب با انقلاب باید متناسب با این روزگار ارایه شود، انقلاب ما 60 سال پیش پی‌ریزی شد و مهم‌ترین سرمایه آن، تولید اندیشه فاخری بود که امام راحل از تئوری های اصیل اجتهادی تولید و به شکل منسجم عرضه کرد.
 
وی افزود:  این اندیشه منسجم سرآغاز یک تحول بزرگ درجهان معاصر شد، اولین شرط بقا و استمرار انقلاب تولید اندیشه دینی متناسب با دنیای نو به دنیای معاصر است؛ در این عرصه نیازمند توسعه مرزهای دانش هستیم، اگر معتقدیم که انقلاب اسلامی یک پیچ مهم تاریخی و تحول بزرگ تاریخی در جهان معاصر بود، این تحول بزرگ نیز با فکر و اندیشه همراه بود و باید همراه باشد.
 
مدیر حوزه‎های علمیه بیان کرد: حوزه معارف کلامی، فکری و عقلی اسلام از مهمترین ظرفیت های ما است که باید آنها را متناسب با نیازهای جامعه عرضه کنیم و از آنها در مقابل هجمات سنگین در زمینه علوم عقلی و الهیاتی دنیای معاصر صیانت و دفاع کنیم.
 
وی گفت: برای اولین بار حوزه علمیه قم، در امتداد تولیدات عمیق فکری که بزرگان ما رقم زدند، در قلمروهای گوناگون علوم عقلی و کلامی و حکمی دارای تولید است ولی بازهم کافی نیست.
 
مدیر حوزه‎های علمیه کشور بیان کرد: نمونه دیگر، عرصه فقه است که دارای دستگاه منسجم و عمیق است، امروز نیز مشعل فقه در حوزه های علمیه ما فروزان است ولی قطعا امروزه به فقه معاصر نیازمند هستیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عرصه سوم، عرصه علوم انسانی اسلامی است؛ مقام معظم رهبری و بزرگان ما تاکیدات بسیاری برای توسعه این امر داشته اند، ماندگاری انقلاب به این است که در عرصه علوم انسانی و اجتماعی و مبانی و مسائل آن، سخنان و تئوری های دقیق و بنیادین عرضه کنیم.
 
وی افزود: امروزه در داخل کشور بیش از 1 میلیون دانشجو در شعب علوم انسانی و اجتماعی در حال تحصیل هستند و اگر نگاه خود را به برون از مرزها بیافکنیم ،هر دقیقه در این حوزه تولید فکر و نظریه صورت می گیرد، شالوده این اندیشه علوم اجتماعی و انسانی بر مبانی غیر الهی استوار است ودر پاره ای از آنها مقابله با اندیشه اسلامی نیز وجود دارد، این عرصه، عرصه ای است که حوزه باید با تکیه به بمانی اجتهادی و درک درست از این عرصه وارد میدان شود.
 
مدیر حوزه‎های علمیه بیان کرد: استمرار جریان انقلاب و ماندگاری گفتمان انقلاب اسلامی حضور صحیح و اجتهادی در لایه‎های مختلف این علوم و عرصه های درونی و بیرونی است لذا اگر این کار را نکنیم موج های ضد اسلامی و غیر اسلامی افکار جوانان ما را می برد.
 
وی گفت: دانشگاه بسیار عزیز و محترم است و دارای نقش عظیمی در توسعه کشور است، ولی در تولید مبانی ناب ارزش های اسلامی و الهی کار، تنها به دست حوزه انجام می شود.
 
مدیر حوزه‎های علمیه کشور بیان کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب و مراجع و جامعه مدرسین و شورای عالی، مدیریت حوزه برای این امر تدابیر گسترده ای اندیشیده شده است و امروز ده ها طرح در این جهت در حال طراحی و اجرا است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حوزه ای که بخواهد از انقلاب صیانت کند باید قدرت تولید گفتمان و ترویج عقلانی و انقلابی گفتمان انقلاب را داشته باشد؛ این قدرت نیز نیازمند مجموعه ای از شرایط است.


انتهای پیام

captcha