نهج‌البلاغه؛ دروازه رسیدن به تمدن متعالی الهی
کد خبر: 3778237
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳

نهج‌البلاغه؛ دروازه رسیدن به تمدن متعالی الهی

گروه معارف - مسؤل نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی با بیان اینکه نهج‌البلاغه به تعبیر رهبر معظم انقلاب کتاب تدوین‌شده انقلاب اسلامی است، گفت: چنانچه ‌بخواهیم با بالاترین ارزش‌های اسلامی آشنا شویم و‌‌‌ الگوی یک حکومت دینی از نقش حاکم تا نقش مردم را درست بشناسیم و شرایط و لوازم رسیدن به تمدن متعالی الهی را درک کنیم می‌طلبد با نهج‌البلاغه که محصول دوران حکومت امیرالمؤمنین‌(ع) آشنا شویم و راه و رسم مولا را در پیش بگیریم.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع مسؤل نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی، در همایش توجیهی ترویج نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی که روز گذشته 13 دی‌ماه در کانون بسیج اراک برگزار شد گفت: باید به دنبال ایجاد گفتمان مشترک دستگاه ذهن و فهم مشترک باشیم و در این رابطه از نظرات و تجربیات اساتید و مربیان استفاده کنیم.
وی اظهار کرد:‌ اگر در جامعه گفتمان وجود داشته باشد و به‌ خصوص توده مردم بی‌‌تفاوت و حتی گاهی اوقات متعارض باشند آن جامعه نمی‌تواند به هدف مشترک و متعالی برسد بلکه هر لحظه در معرض فروپاشی و انحطاط است. برای داشتن گفتمان مشترک باید اتحاد و همدلی را گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: چنانچه بخواهیم گفتمان مشترک و متعالی، نورانی و واقعی و رو به‌ پیشرفتی در جامعه حاکم باشد باید تمام جامعه به زبان امیرالمؤمنین(ع) بیندیشند و در آن راستا حرکت کنند چراکه حرکت در این مسیر ما را به اهداف متعالی می‌رساند.
مهدوی‌ارفع بیان کرد: نهج‌البلاغه گفتمانی است که اگر همه افراد جامعه بر سر سفره‌اش بنشینند، آن موقع بین تمام لایه‌های مختلف جامعه از صدر تا ذیل، یک وحدت گفتمان شکل می‌گیرد که با شکل‌گیری این مهم‌ همه تلاش می‌کنند کل جامعه به سعادت متعالی و مدنظر رهبری جامعه برسد.
وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه به تعبیر رهبر معظم انقلاب کتاب تدوین‌شده انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: چنانچه ‌بخواهیم با بالاترین ارزش‌های اسلامی آشنا شویم و‌‌‌ الگوی یک حکومت دینی از نقش حاکم تا نقش مردم را درست بشناسیم و شرایط و لوازم رسیدن به تمدن متعالی الهی را درک کنیم می‌طلبد با نهج‌البلاغه که محصول دوران حکومت امیرالمؤمنین‌(ع) آشنا شویم و راه و رسم مولا را در پیش بگیریم.
حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع با تأکید بر لزوم نهادینه شدن مبانی نهج‌البلاغه بین تمام اقشار جامعه و ضرورت نهج‌البلاغه‌خوانی گفت: با اعتلای نهضت جهانی می‌توان نهج‌البلاغه‌خوانی را در جهان گسترش داد، چراکه تاکنون از این کتاب با معارف عمیق و دقیقش بی‌بهره مانده‌ایم.
مسؤل نهضت جهانی نهج‌البلاغه با تأکید بر اینکه راه‌اندازی نهضت اسلامی توسط امام خمینی(ره) صورت گرفت تصریح کرد: خمینی‌بزرگ انقلابی با این عظمت و بزرگی را بدون هیچ هزینه‌ای به پا کرد، مردم نیر با ایشان همراه و پشت نظام بودند ولی در حال حاضر ساختار کشور بسیار هزینه‌بر است.
مهدوی‌ارفع گسترش و ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی در کشور و جهان را یادآور شد و اظهار کرد: کارگاه روش تبیین، کارگروه مدیریت مهارت‌، تامین محتوای نهج‌البلاغه از جمله اقدامات موثری است که در این راستا می‌توان انجام داد و با بکارگیری مربیان و اساتید‌، شبکه سراسری به منظور آموزش و پرورش طلبه‌های متخصص در نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی ایجاد کند.
سرهنگ گلشن‌زاده جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله نیز در این جلسه گفت: تاکنون شاهد گذران سه دوره شیعه بودیم که نخستین دوره شیعیان محدودیت داشتند و زیر لوای حکومت و با شرایط دشوار روزگار می‌گذراندند، دومین دوره شیعیان دوره سلطنت شیعه و دوستداران شیعه است. در حال حاضر سومین دوره انقلاب اسلامی را شاهد هستیم که باید قدردان آن باشیم و با تمام وجود در حفظ و نگهداری انقلاب بکوشیم.
گلشن‌زاده انقلاب اسلامی را عالی‌ترین انقلاب شکل گرفته در جهان یاد کرد و افزود‌: ‌طبق فرمایشات امام خمینی ‌چنانچه پنج رکن را به درستی اجرایی کنیم هیچ‌گونه ‌آسیبی به انقلاب‌ وارد نخواهد شد.
وی در تشریح رکن‌های بیان شده گفت: اسلام نخستین رکن است مردم‌سالاری دینی‌، عدالت‌محوری و عدالت‌ستیزی‌، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و ساده‌زیستی مسئولان از دیگر ارکان‌ و مهمات انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
سرهنگ گلشن‌زاده به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دنیا توان مقابله با انقلاب اسلامی را ندارد و دشمن از تابستان داغ توطئه‌های خود را در کشور آغاز کرده ولی با اتحاد،‌ انسجام و همدلی ملت بزرگ ایران در ۲۲ بهمن‌ماه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهیم گذاشت.
انتهای پیام

captcha