روحانیون و امامان جمعه در مسائل اجرائی دخالت نکنند
کد خبر: 3778443
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
چهل قدم تا صبح/ ۱۲

روحانیون و امامان جمعه در مسائل اجرائی دخالت نکنند

گروه سیاست و اقتصاد - در صحیفه امام (ره) آمده است: «این مطلب را بار‌ها گفته‌ام که روحانیون باید وضعی ارشادی داشته باشند، نه اینکه بخواهند حکومت کنند. دخالت ما باید نهی از منکر و امر به معروف باشد، و الا به استاندار بگوییم تو باید این کار را بکنی، و الا بگوییم از اینجا برو، این اولاً تضعیف دولت است و از آن گذشته موجب می‌شود که مردم از روحانیون متنفر شوند».

روحانیون و امامان جمعه در مسائل اجرائی دخالت نکنند

صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم است که دارای محورهای سیاسی، فگری و اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود.

«یك قصه هم قصه بعضی ائمه جمعه و بعضی ازعلمای بلاد است كه با دخالت‌های بی‌مورد خود در امور دولت، اسباب این می‌شوند كه مردم از آنها كنار گیرند. اگر مردم از روحانیون كنار گیرند، موجب می‌شود كه روحانیون شكست بخورند، و اگر روحانیون شكست بخورند، جمهوری اسلامی شكست می‌خورد. این مطلب را بارها گفته‌ام كه روحانیون باید وضعی ارشادی داشته باشند، نه اینكه بخواهند حكومت كنند. كاری نباید بكنیم كه مردم بگویند اینها دستشان به جایی نمی‌رسید، حالا كه رسید دیدید این طور شدند. استبداد دینی خود تهمتی است كه از كنارش نباید گذشت. رادیوها مرتب از آن سخن می‌گویند و ما را به خودكامگی متهم می‌كنند. روحانیون نباید كاری كنند كه شاهد دست دشمن بدهند. دخالت ما باید نهی ازمنكر و امر به معروف باشد، و الا به استاندار بگوییم تو باید این كار را بكنی، و الا بگوییم از اینجا برو، این اولاً تضعیف دولت است و از آن گذشته موجب می‌شود كه مردم از روحانیون متنفر شوند. این موضوعات را باید كاملا درنظر داشته باشیم». 
منبع: صحیفه امام جلد 19 صفحه43

انتهای پیام

captcha