حضور خیرین در عرصه‌های قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3778894
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

حضور خیرین در عرصه‌های قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل مؤسسه قرآنی «تعلیم الذکر الحکیم» با بیان اینکه در آمد مؤسسات قرآنی هیچ همخوانی با هزینه‌های آن مؤسسه ندارد و همین امر آنها را برای ادامه فعالیت بی‌انگیزه کرده است، افزود: حضور خیرین در عرصه‌های قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی و انسجام و تبلیغات بیشتر در این بخش است که در این راستا کار مفیدی صورت نگرفته است.

درآمد مؤسسات قرآنی با هزینه‌ها همخوانی ندارد

سیدعباس حسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم الذکر الحکیم سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی همواره در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در استان گام‌های مثبت و ارزنده‌ای برداشته‌اند اما حمایتی از فعالیت مؤسسات صورت نمی‌گیرد.
وی افزود: مردم انتظار دارند تا کلاس‌های قرآنی به صورت رایگان برای فرزندانشان برگزار شود اما امکان این کار برای یک مؤسسه قرآنی با حمایت اندک دولتی امکانپذیر نیست.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم الذکرالحکیم سنندج بیان کرد: یک مؤسسه قرآنی به جز هزینه‌های مربیان قرآن، تجهیزات و ... برای فعالیت مؤسسه در طول سال نیازمند اعتباری ثابت برای مکان و فضای مؤسسه بوده تا بتواند فعالیت خود را انجام دهد.

مؤسسات نیازمند حمایت بیشتر هستند
وی عنوان کرد: مؤسسات قرآنی استان کردستان برای ادامه فعالیت خود نیازمند حمایت هرچه بیشتر اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خیرین هستند که تاکنون یک انسجام کافی در این بخش صورت نگرفته است.
حسینی با اشاره به مشکلات فراوان مؤسسات قرآنی گفت: در آمد مؤسسات قرآنی هیچ همخوانی با هزینه‌های آن مؤسسه ندارد و همین امر مؤسسات را برای ادامه فعالیت بی‌انگیزه کرده است.
وی با تأکید بر حمایت بیشتر خیرین از فعالیت‌های قرآنی در استان افزود: مؤسسات قرآنی سایراستان‌ها با حمایت‌های خیرین روز به روز بیشتر رشد کرده و فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهند اما در استان کردستان خیرین رغبتی به این امر ندارند.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم الذکر الحکیم عنوان کرد: حضور خیرین در عرصه‌های قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی و انسجام و تبلیغات بیشتر در این بخش است که در این راستا کار مفیدی صورت نگرفته است.
وی به فعالیت مؤسسه قرآنی تعلیم الذکرالحکیم از سال 92 به صورت رسمی در استان گفت: این مؤسسه فعالیت‌های خود را در بخش‌های آموزش عمومی، تخصصی و تربیت نیروی متخصص در شهر سنندج به انجام می‌رساند.

فعالیت قرآنی در 16 مسجد سنندج
حسینی با اشاره به اینکه کار آموزش عمومی قرآن این مؤسسه در سه سطح روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم بوده است، ادامه داد این مؤسسه قرآنی در کنار فعالیت خود، با حضور 28 مربی این مؤسسه در سطح 16 مسجد شهر سنندج نیز کار آموزش قرآن را انجام می‌دهد.
وی با اعلام اینکه بیش از 250 نفر قرآن‌آموز در کلاس‌های این مؤسسه مشغول یادگیری قرآن هستند، افزود: در رشته حفظ هم که استقبال از این دوره چشمگیر است در حال حاضر 100 نفر از علاقمندان مشغول یادگیری هستند.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی تعلیم الذکر الحکیم به برگزاری دوره‌های تخصصی این مؤسسه در رشته‌های قرائت، صوت و لحن و تجوید اشاره کرد و افزود: 50 نفر از فعالان قرآنی این شهرستان در دوره‌های آموزش تخصصی زیر نظر مربیان مجرب این مؤسسه حضور دارند.
وی در پایان یادآور شد: یکی از فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی دوره تربیت مربی و معلم قرآن کریم بوده که در طول سال یک یا دو بار در مؤسسه قرآنی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود؛ از زمان آغاز فعالیت مؤسسه قرآنی تعلیم الذکر الحکیم تا کنون بیش از 1500 نفر قرآن‌آموز از کلاس‌های قرآنی این مؤسسه بهره‌مند شده‌اند.
انتهای پیام

captcha