حفظ حرمت شورای نگهبان به دست اعضایش است
کد خبر: 3779762
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
چهل قدم تاصبح/۱۵

حفظ حرمت شورای نگهبان به دست اعضایش است

گروه سیاست و اقتصاد - امام خمینی(ره) در پیامی خطاب به اعضای شورای نگهبان فرمودند: «حفظ شورا مقداری به دست خود شماست. برخورد شما باید به صورتی باشد که در آینده هم به این شورا صدمه نخورد».

حفظ حرمت شورای نگهبان به دست اعضایش است

صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود. 
«من با نهاد شورای نگهبان صددرصد موافقم و عقیده‌ام هست كه باید قوی و همیشگی باشد، ولی حفظ شورا مقداری به دست خود شماست. برخورد شما باید به صورتی باشد كه در آینده هم به این شورا صدمه نخورد. شما نباید فقط به فكر حالا باشید و بگویید آینده هر چه شد، باشد. شیاطین به تدریج كار می‌‍كنند. امریكا برای پنجاه سال آینده خود نقشه دارد. شما باید طوری فكر كنید كه این شورا برای همیشه محفوظ بماند. رفتار شما باید به صورتی باشد كه انتزاع نشود كه شما در مقابل مجلس و دولت ایستاده‌اید. اینكه شما یكی و مجلس یكی، شما یكی و دولت یكی، ضرر می‌زند. شما روی مواضع اسلام قاطع بایستید، ولی به صورتی نباشد كه انتزاع شود شما در همه جا دخالت می‌كنید. صحبت‌های شما باید به صورتی باشد كه همه فكر كنند در محدوده قانونی خودتان عمل می‌كنید، نه یك قدم زیاد و نه یك قدم كم. در همان محل قانونی وقوف كنید، نه یك كلمه این طرف و نه یك كلمه آن طرف. گاهی ملاحظه می‌كنید كه مصالح اسلامی اقتضا می‌كند كه به عناوین ثانوی عمل كنید. به آن عمل كنید گاهی می‌بینید كه باید نخست وزیر در كاری دخالت كند كه اگر دخالت نكند به ضرر اسلام است، به او اجازه دهید عمل كند. ضرورت اقتضا می‌كند كه نخست وزیر فلان كار را انجام دهد كه از كس دیگری بر نمی‌آید. شما باید سعی كنید كه نگویند می‌خواهید در تمام كارها دخالت كنید، حتی در مسائل اجرایی. البته خود این مسائل را می‌دانید و عمل می‌كنید، ولی من تذكر می‌دهم. شما باید توجه داشته باشید كه اگر مباحثات به مناقشات تبدیل شود و جلوی یكدیگر بایستید، اسباب این می‌شود كه شورای نگهبان تضعیف شود و در آتیه از بین برود و آن كسانی كه علمایی را كه قبلا كار شورای نگهبان را می‌كردند، كنار گذاشتند، به این خاطر بود، كه كم كم آنها را مخالف خود احساس كردند و كنار گذاشتند و به تدریج این شیطنت صورت گرفت. پس همه ما باید بیدار باشیم». 
منبع: صحیفه امام جلد 19 صفحات 43 و44

انتهای پیام 

captcha