«حلب... برمی‌گردیم» در نهمین جشنواره عمار
کد خبر: 3780050
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
با حضور فیلمساز سوری اکران شد؛

«حلب... برمی‌گردیم» در نهمین جشنواره عمار

گروه بین‌الملل ـ فیلم مستند «حلب...بر می‌گردیم» که به وضعیت شهر حلب، پیش و حین حملات تروریستی و علل آن می‌پردازد، در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم عمار در تهران به نمایش درآمد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ ولید درویش، فیلمساز برجسته سوری، به منظور شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم عمار و مذاکره با مسئولان فرهنگی و دست‌اندرکاران صنعت فیلم کشورمان برای تولید مشترک آثار سینمایی و مستند، به ایران سفر كرده است

.سفر ولید درویش به ایران در ادامه مجموعه جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی و به همت و با برنامه‌ریزی مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه و اداره‌ کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت گرفته است.

نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که ولید درویش، در سه روز پایانی جشنواره ضمن اکران فیلم مستند خود با نام «حلب ... برمی‌گردیم» در جلسات نقد و بررسی آن شرکت و زمینه‌های بسط و گسترش همکاری‌های سینمایی ایران و سوریه را با مسئولان جشنواره عمار بررسی كرد.

ولید درویش در نخستین نشست سینمایی خود در شامگاه سه‌شنبه 18 دی در سالن شماره ۳ سینما فلسطین، در سخنانی «ناگفته‌هایی از سوریه» را ارائه داد. در این نشست مستند «حلب ... برمی‌گردیم» به نمایش درآمد.

این فیلم مستند که به وضعیت حلب، پیش و حین حملات تروریستی به حلب و علل آن می‌پردازد و در سال ۲۰۱۴ در حالی كه شهر در کنترل کامل گروه‌های تروریستی بود، در شهر حلب فیلم‌برداری شده است.

ولید درویش، همچنین میهمان ویژه اختتامیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نیز خواهد بود که فردا پنجشنبه ۲۰ دی برگزار می‌شود.

ولید درویش، نماینده مردم نماینده مردم شهر قنیطره جولان در پارلمان سوریه، در ادامه سفر خود به ایران، با ‌حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

captcha