ایجاد ۱۹۸ شغل روستایی توسط مددجویان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3780386
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

ایجاد ۱۹۸ شغل روستایی توسط مددجویان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در مدت ۹ ماهه نخست سال جاری، با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، ۱۹۸ شغل توسط مددجویان سطح استان ایجاد شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، سیدمهدی عبادی گفت: در مدت ۹ ماهه نخست سال جاری، با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، 198 شغل توسط مددجویان سطح استان ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کمیته امداد امام(ره) متولی ایجاد اشتغال خرد و خانگی است، افزود: قبل از اجرای طرح اشتغال، استعدادسنجی و مشاوره شغلی و آموزش انجام و در نتیجه نظارت از ابتدای کار تا زمانی که فرد به درآمد تعریف شده برسد، دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید میزان درآمد سالیانه طرح براساس حداقل حقوق و درآمد اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد، ادامه داد: اگر خانواده تحت حمایت به این یقین رسید که توانمندی ۱۰۰ درصد شده پرونده حمایتی آن‌ها بسته می‌شود.
عبادی بیان کرد: در گذشته مددجو و فرزند مددجو در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال این نهاد بودند اما امروز هر فرد نیازمند به کار که علاقمند به ایجاد کسب و کار باشد، می‌تواند از خدمات این نهاد بهره‌مند شود.
وی با بیان اینکه در بحث پرداخت وام اشتغال از محل تبصره ۱۶، یک‌هزار و ۷۳۵ طرح اشتغال اجرا شده است، اعلام کرد: ۱۰۴ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی، برای اشتغال روستایی، سهم کمیته امداد امام(ره) استان سیستان و بلوچستان است.
مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: طرح‌های اشتغال روستایی با مشارکت و همکاری این نهاد و بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در حال انجام است.
عبادی با اشاره به اینکه وام ضروری تا پنج میلیون تومان به چهار هزار و ۵۱۴ نفر پرداخت شده است، گفت: ۷۸۰ نفر از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، وام اشتغال‌زایی تا سقف ۱۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha