سلول‌های بنیادین؛ از شاخص‌ترین دستاوردهای علمی انقلاب
کد خبر: 3780480
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

سلول‌های بنیادین؛ از شاخص‌ترین دستاوردهای علمی انقلاب

گروه اجتماعی - رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور سلول‌های بنیادین را یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین دستاوردهای علمی در ۴ دهه انقلاب اسلامی دانست و گفت: این دستاورد با تلاش محققان و دانشمندان کشورمان در رویان جهاددانشگاهی به دست آمده است.

سلول های بنیادین؛ یکی از  شاخص‌ترین دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ایسنا عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشورامروز، 22 دی با اشاره به دستاوردهای خوب و ارزشمند کشورمان در بحث سلول‌های بنیادین اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در سال 1398 دنبال خواهیم کرد، در زمینه کاربردی کردن دانشی است که در بحث سلول‌های بنیادین با تلاش و زحمت محققان و دانشمندان کشورمان در رویان جهادانشگاهی به‌دست آمده است.

به گفته وی، سلول‌های بنیادین یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین دستاوردهای علمی در 4 دهه انقلاب اسلامی است که با تلاش محققان و دانشمندان کشورمان در رویان جهادانشگاهی به دست آمده و ان‌شاءالله در سال آینده در زمینه کاربردی‌تر کردن این دانش تلاش خواهیم کرد.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: یکی دیگر از مأموریت‌های مهم رویان در سال آینده در رابطه با ریشه‌دار کردن و عمیق‌تر کردن فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در مجموعه رویان جهاددانشگاهی تا به حال شکل گرفته که این موضوع نیز در سال آینده به‌صورت ویژه دنبال خواهد شد.

شاهوردی متذکر شد: با انجام این دو مأموریت مهم و اساسی، و ان‌شاءالله با توسعه فعالیت‌های مربوط به سلول‌های بنیادین و شرکت‌های دانش‌بنیان و برگشت سود این مجموعه‌ها، بتوانیم فعالیت‌ها و برنامه‌های استراتژیک رویان جهاددانشگاهی را به جلو ببریم.

وی با بیان اینکه ورود به حوزه پژوهش یک سرمایه‌گذاری یک دهه‌ای نیازمند است، افزود: برای اینکه بتوان به یک نقطه بازدهی رسید، باید یک سرمایه‌گذاری 10 ساله در پژوهش صورت گیرد.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور گفت: سال 98، تمام تلاش ما بر این خواهد بود که منابع درآمدی خودمان را با انجام همان دو مأموریت ویژه و اساسی یعنی کاربردی کردن دانش مربوط به سلول‌های بنیادین و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش دهیم تا یک مقدار استقلال مالی پیدا کنیم، و بتوانیم از پژوهش‌های که انجام می‌شود استفاده بهینه و کاربردی را ببریم.

انتهای پیام

captcha